Ostatni kwartał w wykonaniu działu mobilnego Sony to kolejne spadki przychodów, zysku i sprzedaży. Przez trzy miesiące Japończycy sprzedali tylko 5,1 mln smartfonów Xperia. Mogło być jeszcze gorzej, gdyby nie względnie dobra sprzedaż Xperii XZ.
Od jakiegoś czasu Sony szuka recepty na uzdrowienie sytuacji swojego działu mobilnego w ograniczeniu portfolio i sprzedaży na nierentownych rynkach, przy jednoczesnym podniesieniu marży. Dzięki temu Japończycy nie muszą już dopłacać do smartfonów, ale kosztem znacznego spadku przychodów i sprzedaży. Potwierdzają to wyniki za czwarty kwartał kalendarzowy 2016 roku roku (trzeci kwartał fiskalny).
Ostatni kwartał był dla Sony trochę lepszy od poprzedniego, jednak w stosunku rok do roku pogorszyły się wszystkie wskaźniki. Przychód wyniósł 2,1 miliardów dolarów (-35,3%), zysk operacyjny sięgnął 183 milionów dolarów (-13%), a smartfony Xperia znalazły 5,1 mln nowych właścicieli. Jest to o 2,5 mln mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej, ale o 1,6 mln lepiej niż w poprzednim kwartale.
Za delikatne poprawienie wyników sprzedaży odpowiada Sony Xperia XZ, cichy bohater statystyk Apteligent z grudnia zeszłego roku. Flagowiec Japończyków okazał się najpopularniejszym flagowcem z systemem operacyjnym Android, wśród tych zaprezentowanych w drugiej połowie 2016 roku. Nie byłoby to możliwe bez wycofania z rynku Galaxy Note 7, ale to i tak spory sukces Sony.
Źródło: Sony
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.