>
Kategorie: Informacje prasowe Operatorzy

UOKiK znowu interweniuje. Vectra ukarana

„Wszystko za 10 zł” – tym hasłem Vectra reklamowała swoją ofertę. W rzeczywistości atrakcyjna cena obowiązywała tylko przez ograniczony czas, a potem klienci musieli płacić znacznie więcej. Przedsiębiorca dobrowolnie zobowiązał się do udzielenia rekompensaty konsumentom, którzy skorzystali z promocji.

Od września do grudnia 2015 r. Vectra prowadziła kampanię reklamową Wszystko za 10 zł. Reklamy telewizyjne, radiowe i internetowe, a także m. in. billboardy, ulotki, banery na budynkach wyraźnie informowały, że spółka oferuję każdą z usług za 10 zł.

Tymczasem postępowanie przeprowadzone przez UOKiK wykazało, że spółka nie informowała, że reklamowana cena obowiązywała jedynie przez 2 lub 3 miesiące w umowach podpisywanych na np. rok, 18 miesięcy lub dwa lata. Po zakończeniu okresu promocyjnego koszty poszczególnych usług były wyższe.

Zdaniem urzędu reklamy stosowane przez Vectrę mogły wprowadzać konsumentów w błąd. W trakcie postępowania spółka dobrowolnie zobowiązała się do udzielenia rekompensaty wszystkim byłym i obecnym abonentom, którzy skorzystali z promocji Wszystko za 10 zł.

  • Obecni klienci – będą mogli otrzymać na 3 miesiące dodatkowy pakiet do każdej usługi, z której korzystają (pakiet premium do telewizji, zwiększenie transmisji danych do internetu stacjonarnego, dodatkowe minuty do telefonii stacjonarnej lub mobilnej (wraz z kartą SIM), dodatkowy pakiet Internetu mobilnego wraz z kartą SIM) lub uzyskać rabat 10 zł przez 3 miesiące na każdą z nich. Spółka będzie musiała wysłać pismo do swoich klientów, w którym m. in. poinformuje ich o możliwych rekompensatach oraz terminie na podjęcie decyzji. Jeżeli nie dokonają wyboru – zostanie im przyznana pierwsza z propozycji, czyli dodatkowe pakiety.
  • Byli abonenci – otrzymają 30 zł za każda usługę, którą zakupili w ramach promocji. Oni również zostaną o tym poinformowani stosownym pismem.

Ponadto spółka trzykrotnie wyemituje w telewizji co najmniej 15-sekundowe oświadczenie, w którym poinformuje, że reklamy stosowane w kampanii Wszystko za 10 zł mogły wprowadzać konsumentów w błąd.

Decyzja jest prawomocna. Vectra będzie miała obowiązek złożenia sprawozdania z wykonanego zobowiązania.

Źródło: informacje prasowe.

Jarosław Boroński

https://plus.google.com/u/0/111974265879804048646/posts -- [;

Najnowsze artykuły

  • Promocje

Klon legendarnego RTS do kupienia taniej niż na Steam. Ta gra rozbudzi w Was nostalgię

Klon legendarnego RTS – Tempest Rising jest obecnie do kupienia w niższej cenie niż na…

25 kwietnia 2025
  • Newsy
  • Sony
  • Telefony

Znam cenę i datę premiery Xperii z 2 razy większym peryskopem, Walkmanem oraz dedykowanym DAC i nie potrafię jej nie kochać

Sony Xperia 1 VII ujawnia kolejne szczegóły przed zaplanowaną na maj premierą. Poznaj cenę i…

25 kwietnia 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

Premiera Galaxy S25 Edge jest już zbędna, bo znam cenę, design i specyfikację. Flagowiec Samsung bez tajemnic

Samsung szykuje premierę nowego flagowca. Wiemy już, kiedy dokładnie Samsung Galaxy S25 Edge pojawi się…

25 kwietnia 2025
  • Motorola
  • Newsy
  • Wearables

Tani smartwatch Motoroli z ekranem OLED 1,9″ oficjalnie! Szkoda, że w sklepach dopiero za parę miesięcy

Na salony wjeżdża nowy smartwatch. Premiera Motorola moto watch fit stała się faktem, dlatego przyjrzyjmy…

25 kwietnia 2025
  • Promocje

Kapitalny RPG od CD Projekt RED do kupienia za 3,51 zł. To naprawdę świetna oferta

RPG od CD Projekt RED – Wiedźmin 2 jest do kupienia tanio za wyjątkowo śmieszne…

25 kwietnia 2025
  • Bankowość
  • Newsy

PEKAO wydało alarmujący komunikat. Jeśli jesteś w tym banku, to lepiej się z nim zapoznaj

PEKAO publikuje alarmujący komunikat do każdego klienta banku. Choć wiadomość pojawiła się na początku tego…

25 kwietnia 2025