Google jak co miesiąc opublikowało udziały poszczególnych dystrybucji systemu Android na rynku mobilnym. Jak wskazują statystyki, wdrażanie najnowszej odsłony OS-a Google idzie bardzo opornie.
Lutowe statystyki dotyczące poszczególnych dystrybucji Androida pokazują jasno, że wdrażanie najnowszej odsłony tego OS-a o nazwie Nougat i numerku 7.0 oraz 7.1 idzie naprawdę bardzo, bardzo opornie. Obydwie te odsłony jak do tej pory zdołały „zawłaszczyć” jedynie 1.2% całych udziałów Androida w rynku, co jest wynikiem niezbyt imponującym zważywszy na fakt, iż Nougat jest już na rynku od blisko pół roku. Oczywiście wpływy najnowszej dystrybucji Androida będą stale rosnąć wraz z pojawianiem się na rynku kolejnych sprzętów z preinstalowaną wersją 7.0, ale wydaje mi się, że wyniki osiągnięte przez najnowszą odsłonę tego OS-a raczej nie satysfakcjonują Google.
Na drugim biegunie znajdują się za to edycje, które już nieubłaganie zmierzają na software’owy śmietnik – zarówno dystrybucje o kodowej nazwie Gingerbread z numerkiem od 2.3.3 do 2.3.7 oraz Ice Cream Sandwich (4.0.3 – 4.0.4) mają po 1% udziałów w rynku, co oznacza praktycznie ich naturalną śmierć. W tym kierunku bardzo powoli zmierza także Android Jelly Bean, choć łączne udziały trzech dystrybucji wydanych pod tą nazwą to wciąż całkiem przyzwoite 11.3%.
Kto liderem? Tutaj nie może być niespodzianki – główną część tortu dzielą między siebie Android Lollipop 5.0 oraz 5.1 (32.9%) oraz 6.0 Marshmallow (30.7%). W tym wypadku można mówić wprost o naturalnej kolei rzeczy, bo to przecież oczywiste, iż te dystrybucje systemu cieszą się największą popularnością. Wszak to właśnie te wersje Androida są najczęściej preinstalowane w smartfonach dostępnych na rynku. Oczywiście z czasem udziały te będą się zmieniać na korzyść Nougata, niemniej jednak to z pewnością kwestia roku, a nawet kilkunastu miesięcy.
źródło: androidpolice
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.