>
Kategorie: Newsy

Rynek smartfonów w Polsce: Samsung dominuje, Huawei atakuje

Strategy Analytics opublikowało raport w sprawie rynku smartfonów w Polsce w 2016 roku. W tym okresie sprzedało się ponad 8 milionów smartfonów, z czego 60% z nich u operatorów. Liderem sprzedaży jest Samsung, którego dominującą pozycję próbuje atakować Huawei.

Według Strategy Analytics, w 2016 roku na całym świecie sprzedało się blisko 1,5 mld smartfonów. Raport dotyczący Polski informuje, że w naszym kraju liczba ta przekroczyła 8 mln, więc jesteśmy odpowiedzialni za ~0,005% globalnej sprzedaży, co daje nam drugą pozycję w Europie Środkowo-Wschodniej. 60% wszystkich tych urządzeń dostarczyli klientom operatorzy, co wbrew pozorom wcale nie jest powalającą wartością, gdyż w niektórych krajach odsetek ten jest zauważalnie większy. Udział detalistów ma jeszcze rosnąć w ciągu najbliższych kilku lat.

Liderem sprzedaży w Polsce jest oczywiście Samsung, który w całym 2016 roku zgarnął dla siebie ok. 35% naszego rynku (a w samym trzecim kwartale nawet 45%). Oczywiście motorem napędowym nie były flagowce pokroju Galaxy S7 i Galaxy S7 Edge, a smartfony ze średniej i niskiej półki, takie jak Galaxy J5 i Galaxy J3, oba z generacji na 2016 rok.

Na drugim miejscu w Polsce jest Huawei, które ciągle wzmacnia swoje wpływy. Chińczycy budują swoją pozycję na przemyślanym marketingu, polegającym na zatrudnianiu do współpracy rozpoznawalnych w danych regionach osobistości. Co ważne, smartfony Huawei ze średniej i wysokiej półki postrzegane są jako urządzenia premium, z niezłą specyfikacją i atrakcyjnym wyglądem za niewygórowane pieniądze. Hitem sprzedażowym tego producenta są Huawei P8 Lite i Huawei P9 Lite.

https://www.gsmmaniak.pl/657052/test-samsung-galaxy-a5-2017/

W ciągu kilku najbliższych miesięcy Samsung i Huawei będą kontynuować rywalizację na polskim i światowym rynku. Koreańczycy zaprezentowali już smartfony z serii Galaxy A 2017, a wkrótce dołączą do nich także tańsze propozycje z rodziny Galaxy J 2017. Tymczasem Chińczycy właśnie rozpoczęli sprzedaż Huawei P9 Lite 2017 (pod wieloma nazwami, w zależności od rynku) i szykują się do premiery Huawei P10 Lite. W pojedynku między tymi dwoma potęgami kluczowa jest właśnie półka średnia, przynajmniej w Polsce.

Większa część pozostałych producentów albo słabnie, albo utrzymuje dotychczasowy stan posiadania. Inni gracze, tacy jak Xiaomi, dopiero budują swoją pozycję i jeszcze dużo wody w Wiśle upłynie nim będą oni w stanie zagrozić liderom.

Źródło: Strategy Analytics

Damian Kucharski

Znajdziesz mnie na LinkedIn bit.ly/linkedinDamianK

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Oppo
  • Telefony

SD8Elite, 4x 50 MP, 6000 mAh i 16 GB RAM. To nie flagowiec, a cudeńko nastwione na fotografię

OPPO Find X8 Ultra może namieszać na rynku flagowców podobnie jak OPPO Find N5. Najmocniejszy…

21 lutego 2025
  • Newsy
  • Telefony

Takie telefony najchętniej kupuje Niemiec, Włoch, Francuz, Hiszpan i Anglik. Zaskoczony?

Sprzedaż smartfonów w Europie nareszcie idzie w górę. Przy okazji możemy zobaczyć, jakie telefony najchętniej…

21 lutego 2025
  • Promocje

Gdybym miał kupić smartwatch z WearOS, to tylko ten z genialną baterią. I tylko w tej promocji za 580 złotych

OnePlus Watch 2R za 580 złotych w promocji to najlepszy smartwatch z WearOS, jaki możesz…

21 lutego 2025
  • Newsy
  • Telefony
  • Vivo

Takich niedrogich średniaczków z 6500 mAh i AMOLED 120 Hz chciałbym więcej w Polsce

vivo powróciło do Polski, dlatego warto śledzić poczynania tego producenta. Jego najnowszy smartfon vivo V50…

21 lutego 2025
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

YouTube Premium Lite to najbardziej bezużyteczna usługa od czasów paszportu Polsatu

YouTube Premium Lite jest dowodem na to, że cykl życia telewizji w internecie się zakończył.…

21 lutego 2025
  • Redmi
  • Telefony
  • Testy
  • Wiadomość dnia
  • Xiaomi

Czy nowy średniak Xiaomi to pogromca flagowców?! Test Redmi Note 14 Pro+ 5G bez ściem

Xiaomi Redmi Note 14 Pro+ 5G łączy najnowsze technologie z flagowym wykonaniem. Smartfon Xiaomi posiada…

21 lutego 2025