Jeżeli wymienisz uszkodzony ekran iPhone’a w nieautoryzowanym serwisie, posiadając gwarancję producenta – nadal będziesz mógł z niej skorzystać. To ważna zmiana w zakresie napraw sprzętu Apple.
Apple sprawiło, że życie części użytkowników iPhone’ów będzie nieco łatwiejsze. Dotychczas, w przypadku stłuczenia ekranu i chęci jego wymiany, takie osoby musiały podjąć ważną decyzję. Albo wymienić ekran w nieautoryzowanym serwisie za znacznie mniejsze pieniądze i stracić gwarancję producenta, albo ją zachować, pozgrzytać zębami i wydać większą gotówkę w ramach „legalnej” naprawy. Teraz wszystko się zmieni.
Apple zamierza uznawać gwarancję smartfonów, u których ekran został wymieniony w nieautoryzowanym punkcie. Taka informacja została wystosowana do partnerów koncernu z Cupertino. iPhone, który trafi na gwarancji do naprawy i będzie posiadał ekran od innej firmy – zostanie najpierw sprawdzony pod kątem prawidłowości i braku oszustwa oraz pod względem możliwości naprawy bez potencjalnego uszkodzenia sprzętu. W przypadku, gdy inne części również będą pochodziły od firmy trzeciej, wtedy iPhone zostanie zdyskwalifikowany do naprawy na gwarancji. W konsekwencji, użytkownik będzie zmuszony zapłacić za usługę.
Warto podkreślić, że wymiana uszkodzonego ekranu w autoryzowanym serwisie Apple’a to wydatek rzędu min. 650 złotych. W innych punktach możliwe jest zaoszczędzenie od 200 do 300 złotych. Myślę, że nowe podejście to ukłon w stronę użytkowników smartfonów z logiem nadgryzionego jabłka. Miejmy nadzieję, że zmiana będzie rzetelnie wprowadzona i wszystkie polskie, autoryzowane miejsca będą działać w zgodzie z nowym rozporządzeniem.
Źródło: MacRumors
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.