Firma nVidia pochwaliła się dzisiaj długo wyczekiwanym systemem na chipie Tegra trzeciej generacji, który ma się stać podstawą smartfonów, tabletów oraz innych urządzeń mobilnych z wyższej półki. Twórcy zapewniają, iż jest to pierwszy chip mobilny porównywalny z tymi wykorzystywanymi w PC.
Platforma Tegra 3 (kodowa nazwa Kal-El) wykorzystuje innowacyjną technologię Variable Symmetric Multiprocessing (vSMP). System ten przewiduje wykorzystanie czterech głównych rdzeni ARM Cortex-A9 o częstotliwości taktowania do 1,4 GHz oraz jednego rdzenia wspomagającego o częstotliwości taktowania na poziomie 500 MHz. Zadaniem głównych rdzeni będzie zapewnienie wysokiej wydajności przy pracach wymagających dużej mocy obliczeniowej. Dodatkowy rdzeń ma z kolei zapewniać płynną pracę przy mniej wymagających zadaniach (odbieranie poczty elektronicznej, słuchanie muzyki itp.). Należy w tym miejscu podkreślić, iż aktywacja piątego rdzenia powoduje odłączenie pozostałych, dzięki czemu platforma będzie oszczędzać znaczne zasoby energii.
W skład Tegra 3 wchodzi także 12-rdzeniowy układ graficzny GeForce. Zapowiedziano możliwość wyświetlania obrazu na dwóch ekranach. Przedstawiciele nVidii zapewnili, iż nowa platforma gwarantuje wysoki stopień realizmu, dzięki dynamicznemu oświetleniu oraz dopracowanym efektom fizycznym i wsparciu dla technologii 3D Vision.
Nowy system ma zapewnić wsparcie dwóm aparatom (głównemu do 32 Mpix oraz dodatkowemu do 5 Mpix), pamięci DDR3-L 1500 albo LPDDR2-1066 do 2 GB, a także HDMI. Zdaniem twórców, Tegra 3 w porównaniu z platformami drugiej generacji gwarantuje 61-procentowe obniżenie energochłonności oraz zwiększenie wydajności przy obrabianiu grafiki na poziomie 300%. Urządzenia na bazie Tegra 3 będą mogły funkcjonować do 12 h na jednym ładowaniu i to w trybie wyświetlania obrazu wysokiej jakości.
Źródła: Compulenta, nVidia
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.