Mamy 2017 rok, a część osób na świecie nadal korzysta z najstarszych iPhone’ów tj. 2G i 3G. Co ciekawe, w Polsce jednak chętniej przeglądamy Internet na 4.7-calowych smartfonach.
iPhone 2G, czyli pierwowzór większości przyszłych smartfonów na rynku został zaprezentowany w 2007 roku. Od tego czasu minęło już 10 lat i to właśnie z tej okazji, Apple szykuje iPhone’a 8. Nie zmienia to jednak faktu, że oryginalny iPhone oraz jego kolejne edycje tj. iPhone 3G/3GS nadal są użytkowane przez część społeczeństwa.
Niniejsze informacje ujawnia raport firmy analitycznej DeviceAtlas, przedstawiający użytkowanie zasobów sieci Internet przez urządzenia mobilne. W wielu krajach, iPhone’y są znacznie chętniej wykorzystywane do przeglądania Internetu niż smartfony Samsunga. Zupełnie odwrotna zależność jest widoczna w przypadku porównywania systemów iOS i Android. Pod omawianym względem to ten ostatni zdobywa znaczną większość udziałów w 42 spośród 56 krajów branych pod uwagę.
Co ciekawe, chociaż iOS króluje jedynie w 14 krajach to mowa o państwach, które są wysoko rozwinięte. Przykładem może być Japonia, USA, Kanada czy Australia. Urządzenia z Androidem zdobywają więcej udziałów w państwach ze słabiej rozwiniętą gospodarką ekonomiczną. Mniej zamożne osoby chętniej sięgają po tańsze i szeroko dostępne rozwiązania.
Raport nadmienia, że starsze modele iPhone’ów wciąż są użytkowane przez część konsumentów. Stawiają oni na długość życia produktu i wysoką wartość w czasie dalszej sprzedaży, dlatego chętniej sięgają po rozwiązania Apple’a. Inwestycja nawet w najstarsze modele staje się bardziej korzystna niż w przeciętne telefony z Androidem na pokładzie.
iPhone 4 i 4S odpowiadają za 3.5% ruchu sieciowego w Rosji i nieco ponad 2% we Francji oraz Japonii. W Polsce mowa jest o 1%. Z kolei iPhone’y 2G, 3G i 3GS stanowią niecały 1% w Szwecji, 0.5% we Francji, Japonii, Brazylii, Włoszech czy Niemczech.
Z danych wiemy także, że w naszym kraju chętniej wykorzystujemy 4.7-calowe iPhone’y do przeglądania zasobów sieci (ok. 8%) niż 4-calowe (ok. 6%). Zdecydowanie najmniej (ok. 1%) ruchu w sieci generują 5.5-calowe iPhone’y.
Źródło: Apple Insider
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.