Google postanowiło oficjalnie podzielić się statystykami dotyczącymi sprzedaży kartonowego zestawu do wirtualnej rzeczywistości. Liczba ta pokazuje, jak bardzo ludzie pragną tanich rozwiązań opartych na nowych technologiach.
Google oficjalnie podzieliło się statystykami sprzedaży swojego prostego zestawu do wirtualnej rzeczywistości – kartonowych gogli Cardboard. Amerykańska firma na przestrzeni ostatnich miesięcy sprzedała 10 milionów sztuk na całym świecie. To dużo więcej od konkurencji, która dalej boryka się z problemami i nie jest w stanie odpowiednio wypromować swoich zestawów. Firmie z Mountain View zajęło nieco ponad dwa i pół roku, aby osiągnąć wspomniany wynik.
Google Cardboard ma znaczną przewagę nad innymi produktami z branży wirtualnej rzeczywistości: najważniejszym wyznacznikiem jest cena. Zestaw od Google można kupić już w zasadzie za kilkanaście złotych, podczas gdy rozwiązania takie, jak PlayStation VR czy HTC Vive kosztują setki, jeśli nie tysiące dolarów. Google pochwaliło się również, iż każdy z użytkownikom skorzystał minimum z kilku aplikacji przeznaczonych na Cardboard.
Już w najbliższym czasie, popularność Cardboard jeszcze bardziej się zwiększy. Amerykańska firma będzie posiadała bowiem wsparcie dla Netflixa oraz biblioteki filmów w 360-stopniach – to wszystko nowości, na które jest obecnie popyt.
Drugi z projektów Google, czyli Daydream, to rzecz, która ciągle jest w powijakach i zapewne przez następnych kilka miesięcy nie stanie się wcale popularna.
To nie tak, że nie potrzebujemy wirtualnej rzeczywistości – wręcz przeciwnie, spora liczba osób chce z niej skorzystać, jednak nie ma na to pieniędzy. Google Cardboard będą więc bić kolejne rekordy, dopóki inni producenci (chociażby tacy, jak Xiaomi) nie zaprezentują równie taniego sprzętu.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.