Popularny serwis streamingowy SoundCloud postanowił uruchomić zupełnie nowy plan abonamentowy. Twórcy zrywają z poprzednim modelem oraz skutecznie obniżają cenę, aby móc jeszcze cokolwiek zarobić. Czy taki ruch pomoże aplikacji?
O przejęciu SoundClouda przez któregoś z większych graczy słyszy się praktycznie już od kilku miesięcy. W kolejce miał się ustawiać chociażby Tidal czy Spotify. Nie jest nowością, iż serwis streamingowy boryka się z problemami związanymi z przychodami oraz malejącą liczbą użytkowników. W odpowiedzi na te kłopoty, twórcy stworzyli nową ofertę abonamentową, która ma zachęcić do wykupienia subskrypcji premium.
Obecnie w cenie 5 dolarów (około 20 zł miesięcznie) będziemy mogli skorzystać z „nowego doświadczenia” w niższym przedziale cenowym. SoundCloud w nowym abonamencie pozwoli bowiem na wybieranie utworów, których chcemy słuchać w trybie offline – ta funkcja była zarezerwowana do tej pory dla wyższych pakietów. Oprócz tego, SoundCloud Go+ daje możliwość słuchania bez konieczności odtwarzania reklam, a także pozwala na dostęp do około 30 milionów dodatkowych utworów premium w bazie całego serwisu.
Nie oznacza to jednak, iż wyższe plany abonamentowe znikają – co to, to nie. SoundCloud wprowadza po prostu „średnią” opcję, dla osób które chcą się pozbyć reklam oraz słuchać za minimalną ilość gotówki. Serwis posiada sporą bazę użytkowników, jednak okazuje się, że zaledwie ułamek z nich chce płacić za abonament.
Nie wiadomo, jak na tym wszystkim wyjdą twórcy portalu, jednak zapowiada się na dalszy odpływ użytkowników. Nie zdziwi mnie więc fakt, jeśli w przyszłości znów usłyszymy plotki na temat przejęcia SoundClouda. Bardzo możliwe, że to właśnie posunięcie wyszłoby im na dobre.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.