Najnowsze statystyki IDC wskazują, że czwarty kwartał 2016 roku był dla Apple Watcha najlepszym w historii. Zupełnie inaczej przedstawia się sytuacja firmy Fibit, która zanotowała największy spadek.
Apple Watch sprzedał się w liczbie 4.6 mln sztuk w czwartym kwartale 2016 roku. W tym samym okresie poprzedniego roku (2015) liczba ta wynosiła jedynie 4.1 mln. Niemniej jednak udział na rynku smartwatchy z logiem nadgryzionego jabłka w tym samym czasie spadł z 14.1% do 13.1%. Tak czy inaczej – Apple zajęło trzecie miejsce w klasyfikacji. Koncern wyprzedza o niewiele więcej Xiaomi, zaś na pierwszym miejscu wciąż pozostaje Fitbit z zanotowaną sprzedażą na poziomie 6.5 mln egzemplarzy. Udział Fitbit na koniec czwartego kwartału 2016 roku wyniósł tylko 19.2%. W przypadku tej firmy mowa o 22.7% spadku wzrostu.
Warto nadmienić, że Fitbit zaliczyło jeden z najgorszych kwartałów w swojej historii. W analogicznym okresie 2015 roku sprzedało bowiem 8.4 mln sztuk urządzeń, posiadając znacznie większe udziały w rynku, wnoszące 29%. Z kolei prawie 100% wzrost sprzedaży w przeciągu roku zanotowało Xiaomi, które zdecydowanie podebrało klientów swoim konkurentom.
Według IDC, na sukces Apple Watcha Series 1 i Series 2 wpłynął jeden najważniejszy czynnik – marketingowa zmiana pozycjonowania smartwatcha. Na początku, Apple promowało swój zegarek, jako część biżuterii/mody, zaś obecnie stawia na ukazywanie fitnessowego potencjału swojego smartwatcha.
Powyższe liczby są jedynie przybliżeniem tego, co dokonało Apple. Firma nie udostępnia szczegółowych statystyk na temat liczby sprzedanych smartwatchy, wrzucając je do jednego worka z innymi urządzeniami w swoich raportach. Tak czy inaczej – Tim Cook podkreślał bardzo dobrą sprzedaż Apple Watcha jeszcze przed świątecznym okresem, a później w wynikach za miniony kwartał. IDC potwierdziło tylko jego słowa.
Źródło: IDC
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.