Alta HR to nowe urządzenie ubieralne od firmy Fitbit. Cechuje się smukłością, pięknym wyglądem i nieco ulepszoną funkcjonalnością w stosunku do zeszłorocznego modelu.
Firma Fibit próbowała w poprzednim roku przejąć Jawbone, ale nie udało się jej tego dokonać. Obecnie, wciąż piastuje miejsce lidera na rynku wearables. Niemniej jednak najnowsze statystyki IDC wskazały, że firma zaliczyła jeden z największych spadków w historii. Czy nowe urządzenie, zwane Alta HR uratuje przyszłą pozycję i wyniki przedsiębiorstwa?
Fitbit Alta HR jest tak naprawdę ulepszoną wersją urządzenia, kryjącego się pod nazwą Alta. Dotychczasowy model posiadał opcję automatycznego wykrywania aktywności fizycznej, mierzenia snu, wyświetlania powiadomień czy zapewniał siedmiodniowy czas działania na baterii. Sprzęt ten zadebiutował na rynku już ponad rok temu i wyróżniał się funkcjonalnością przypominania o aktywności fizycznej. Mowa o funkcji działającej na podobnej zasadzie, co funkcja „Na nogach” w Apple Watchu. Alta HR posiada dodatkowo opcję mierzenia pulsu użytkownika w ciągu całego dnia. Wszystko za sprawą wdrożonej technologii PurePulse.
Fibit Alta HR wskaże także informacje i dane na temat faz snu, w których użytkownik się znajdował przez określony czas oraz jak często się budził. Nowość ta (Sleep Stages) trafi jednak nie tylko do najnowszego modelu, ale pojawi się również dla użytkowników sprzętu Blaze i Charge 2. Z kolei funkcja Sleep Insights zadebiutuje na każdym urządzeniu Fitbit, które poprzez aplikację producenta zbiera dane na temat snu użytkownika.
Fitbit chwali się również, że opaska Alta HR jest o 25% cieńsza od Charge 2, mimo posiadania dodatkowego sensora mierzącego puls. Jednocześnie firma zaznacza, że obliczanie liczby spalonych kalorii będzie znacznie dokładniejsze.
Alta HR pojawi się w różnych kolorach. Podstawowa wersja będzie dostępna w czarnym, szarym, niebieskim, fuksji i koralowym. Cena? 149.95 dolarów za sztukę. Z kolei edycja specjalna zaoferuje w zależności od wyboru: różową opaskę, której tracker będzie pokryty 22-karatowym, różowym złotem lub czarną opaskę z matowym brązem. Te modele będą droższe, bowiem ich cena wyniesie 179.95 dolarów.
Urządzenie trafi do sprzedaży na początku kwietnia. Z kolei nowe funkcjonalności związane ze snem pojawią się już pod koniec marca. Sama przedsprzedaż ruszyła już dzisiaj.
Źródło: Fitbit
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.