Adidas może mieć naprawdę ambitne plany, które związane są z rynkiem mobilnym. Marka podzieliła się kilkoma z nich podczas konferencji SXSW 2017. Wygląda na to, iż czeka nas prawdziwe sportowe szaleństwo.
Adidas jakiś czas temu oficjalnie przejął markę Runtastic oraz jej twórców – osoby te były odpowiedzialne za tworzenie świetnych aplikacji związanych z monitorowaniem zdrowia oraz rejestrowaniem aktywności fizycznych. Cały zakup zakończył się na kwocie 238 milionów dolarów. Dzięki temu, Adidas zyskał nie tylko programy, ale również bazę 100 milionów użytkowników. W ubiegłym miesiącu firma zamknęła własną platformę miCoach i wygląda na to, że na polu mobilnym szykują się spore zmiany. Następnym krokiem w rozwoju Adidasa jest stworzenie bardziej spersonalizowanego, sportowego doświadczenia oraz wprowadzenie kilku produktów z segmentu wearables.
W wywiadzie dla serwisu Engadget, szef działu sportowego w Adidasie przyznał, iż marka obecnie pracuje nie tylko nad ekosystemem, ale również odpowiednimi sprzętami dla użytkowników, które pozwolą uwolnić cały ich potencjał. Celem Adidasa jest dopasowanie mobilnych urządzeń praktycznie do każdej osoby, które zdecyduje się je kupić. Burr nie zdradził jednak, czy chodzi tutaj dokładniej o smartwatche, inteligentne opaski czy też inne produkty. Wiadomo jednak, iż będą się one zaliczać i śmiało konkurować z innymi producentami na rynku mobilnym.
Wejście Adidasa na rynek trackerów fitness może nieco zachwiać z tym segmentem. Z drugiej strony, najważniejsze będą dwie rzeczy: funkcjonalność oraz cena. Jeżeli ta ostatnia cecha będzie odpowiednio korzystna, wtedy marka naprawdę ma szansę na sukces.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.