Jeśli zastanawialiście się kiedykolwiek ile pieniędzy Samsung i LG przeznaczają na strategię marketingową swoich urządzeń to właśnie poznaliśmy odpowiedź na o pytanie.
Ostatnio wspominałem, że Samsung musiał przeznaczyć niezłą sumę na promocję Galaxy S8 i S8+ podczas premiery na Time Square. Przyglądając się zdjęciom nietrudno dostrzec, że praktycznie każdy ekran został zajęty przez informację związaną z nowym smartfonem. Teraz wiemy, jakie koszty związane z reklamą ponieśli Koreańczycy w poprzednim roku.
Okazuje się, że w 2016 roku Samsung wydał na marketing aż 10.2 miliarda dolarów. Dla porównania, firma LG przeznaczyła w tym samym czasie 1.15 miliarda dolarów. Co ciekawe, wydatki LG i tak wzrosły o 21.4% w tym obszarze w stosunku do 2015 roku.
Ogromne koszty związane z reklamą produktów spowodowane były wzmożoną promocją Samsunga Galaxy S7 i kosztami poniesionymi wobec problemów z Galaxy Note 7. Specjaliści twierdzą również, że Koreańczycy skupiają się głównie na promowaniu urządzeń mobilnych, podczas gdy LG wydaje coraz więcej pieniędzy na reklamę sprzętu RTV i AGD.
Jest prawie pewne, że w tym roku obie firmy będą podążały obraną strategią marketingową. Agresywna konkurencja w świecie smartfonów, telewizorów i innych sprzętów zmusza producentów do konsekwentnego i nieustannego promowania wybranych produktów, aby mogły one pozostać w świadomości konsumentów.
Źródło: Yonhap News Agency
Ceny Samsung Galaxy S7
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.