Chińska firma Huawei poinformowała, że w ciągu czterech miesięcy od premiery wprowadziła na rynek ponad 5 mln egzemplarzy flagowego phabletu Huawei Mate 9. Wiemy także, że producent rozpoczął testy Androida O dla tego modelu.
Huawei Mate 9 to udany phablet o niezłym wyglądzie i mocniej specyfikacji, który miał szansę odnieść sprzedażowy sukces. I to jak najbardziej się udało, o czym poinformowało Huawei.
Producent twierdzi, że w ciągu czterech miesięcy od premiery wprowadził na rynek 5 mln sztuk Huawei Mate 9, co oznacza 36% wzrost w porównaniu do dobrze sprzedającego się poprzednika. To całkiem niezły wynik, zwłaszcza w obliczu zauważalnie wyższej ceny (w Polsce o 400 złotych). Przy okazji potwierdzono, że Huawei P9 przekroczył próg 12 mln sprzedanych egzemplarzy. Warto pamiętać, że mówimy tutaj o ilości urządzeń dostarczonych na rynek a nie rzeczywistej sprzedaży, ale liczby te muszą być do siebie zbliżone – w końcu nikomu nie opłaca się produkować leżaków magazynowych.
Skoro o Huawei Mate 9 mowa, to wspomnę jeszcze o rozpoczęciu testów Androida O dla tego modelu. Rzecz jasna prace dopiero wystartowały i nowe oprogramowanie jest w fazie wczesnego rozwoju (jak cały Android O), ale to dobry znak i miejmy nadzieję zapowiedź stosunkowo szybkiej aktualizacji.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.