W pierwszym kwartale 2017 roku rynek smartfonów urósł o 4,3%. Dwaj najwięksi gracze, czyli Samsung i Apple, praktycznie stoją w miejscu. Rozwijają się za to producenci z Chin, tacy jak Huawei, Oppo czy Vivo.
Okres szalonego wzrostu na rynku smartfonów już dawno za nami. W pierwszym kwartale kalendarzowym 2017 roku ogólny wzrost sprzedaży sięgnął poziomu 4,3%. Jak w tym okresie poradziły sobie poszczególne marki?
W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej, Samsung pozostał liderem, ale liczba sprzedanych smartfonów pozostała praktycznie na niezmienionym poziomie, a ogólny udział na rynku spadł i teraz wynosi 22,8%. W bardzo podobnej sytuacji jest Apple, które odnotowało niewielki wzrost sprzedaży i niewielki spadek udziałów, zachowując tym samym drugie miejsce. O ile Amerykanie nie mają szans na większą poprawę w następnym kwartale, tak Koreańczycy będą zapewne świętować mocny wzrost, ze względu na ciepłe przyjęcie Galaxy S8 i Galaxy S8+.
Znacznie lepiej wypadły firmy z Chin. Huawei umocniło się na trzeciej pozycji i sprzedało w ubiegłym kwartale o 21,7% smartfonów więcej niż rok wcześniej, czyli 34,2 mln egzemplarzy. Jeszcze większy wzrost udało się wypracować Oppo, gdyż sięgnął on prawie 30%. Obie firmy mocno rywalizują w Chinach i ostatnio lepiej poradziło sobie Huawei, ale Oppo nie powiedziało jeszcze ostatniego słowa, bo może pochwalić się większą dynamiką sprzedaży.
Ostatnie miejsce w zestawieniu należy do Vivo. Pozostali producenci dostarczyli łącznie na rynek 138,7 mln smartfonów, zgarniając niecałe 40% udziałów.
Źródło: IDC
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.