Na rynku urządzeń ubieralnych konkurencja istnieje, jednak nie jest ona tak zacięta, jak w przypadku smartfonów. Okazuje się jednak, że liderem tego segmentu stała się firma, której nie spodziewałbym się zobaczyć na pierwszym miejscu.
Najnowsze badanie rynku przeprowadzone przez Stategy Analytics ujawniło, iż to… Apple stało się liderem urządzeń ubieralnych oraz całego segmentu wearables – przynajmniej na pierwszy kwartał 2017 roku. Firma z jabłkiem w logo wyprzedziła niesamowicie potężne marki, takie jak Fitbit czy chociażby Xiaomi.
Według analizy Strategy Analytics, Apple dostarczyło do klientów około 3,5 miliona urządzeń ubieralnych – tylko przez ostatnie trzy miesiące. To prawie dwukrotny wzrost w porównaniu do analogicznego okresu z zeszłego roku. Sprzedaż sprzętów od Fitbit i Xiaomi spadła, co jest przecież dziwne, bowiem te firmy oferują znacznie niższe ceny niż Apple.
Analitycy uważają, iż Apple zdobyło solidną pozycję, dzięki dobrej sprzedaży modelu Apple Watch 2 na terenie USA oraz kilku innych regionów świata. Druga generacja smartwatcha pojawiła się w grudniu ubiegłego roku i była sporym ulepszeniem w stosunku do pierwszego modelu.
Xiaomi z kolei dalej utrzymuje bardzo niskie ceny i chce tym sposobem przebijać się do kolejnych klientów – to się może udać, jednak Stategy Analytics zauważa, iż marka traci udziały na najważniejszych dla siebie rynkach.
Osobiście muszę przyznać, że naprawdę jestem zdziwiony tego typu wynikiem. Ciekawe, jak będą plasowały się statystyki za drugi kwartał tego roku.
Źródło: Strategy Analytics
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.