Strategy Analytics podaje, że LG sprzedało w pierwszym kwartale tego roku 14,8 mln smartfonów. 7,3 mln z nich, czyli prawie połowa, trafiła do jednego kraju. I nie, to nie była Korea Południowa.
LG powoli wychodzi na prostą, jeśli chodzi o rynek smartfonów, delikatnie podkręcając sprzedaż w stosunku rok do roku. W całym pierwszym kwartale tego roku Koreańczycy sprzedali 14,8 mln smartfonów, z czego blisko połowa z nich znalazła właścicieli tylko w jednym kraju. Co ciekawe, wcale nie chodzi tu o rodzimy rynek producenta.
To w USA LG sprzedało aż 7,3 mln smartfonów, dzięki czemu wypracowało tam sobie udział na poziomie 20% (rok temu było to 17%). Stany Zjednoczone to jeden z największych rynków na świecie, gdzie (pozornie) liczy się głównie Apple, więc wyczyn LG jest godny pochwały. Sukces ten był możliwy dzięki ciepłemu przyjęciu smartfonów z serii K, X i phabletu LG V20, który świetnie zagospodarował niszę po Galaxy Note 7. Wszystko to wyjaśnia, dlaczego Amerykanie dostali LG G6 w wersji z bezprzewodowym ładowaniem, którego zabrakło na innych rynkach.
Jeśli chodzi o czołowe pozycje, to liderem zostało Apple (34,5% udziałów), a tuż za nim znalazł się Samsung (24,6%).
Źródło: The Korea Herald
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.