Nowy raport dotyczący urządzeń ubieralnych za pierwszy kwartał tego roku zdradza ciekawą informację: okazuje się, że Android Wear, czyli oczko w głowie Google przegrywa z… niszowym oprogramowaniem.
Android Wear to system, który Google bardzo mocno promuje i chce, aby korzystały z niego wszystkie możliwe sprzęty ubieralne. W sieci pojawił się ciekawy raport, według którego wspomniane oprogramowanie przegrywa jednak z dość niszowym konkurentem: konkretniej chodzi tutaj o Tizen od Samsunga.
W zasadzie sam uśmiecham się pod nosem, bowiem Tizen to oprogramowanie, które przeszło naprawdę długą drogę od początku istnienia: wygląda też na to, że system radzi sobie całkiem nieźle. W pierwszych trzech kwartałach tego roku, Tizen wyprzedził popularnością Android Wear, jednak różnica między tymi dwoma systemami nie jest jakaś wielka. Ciekawe, czy na przestrzeni kolejnych tygodni jeszcze bardziej się ona pogłębi.
Niestety, Android Wear obecnie boryka się z brakiem zainteresowania użytkowników, a smartwatche dalej nie stały się modne i przynajmniej w moim odczuciu nigdy się takie nie staną: producenci nie wiedzą bowiem tak naprawdę, po co je tworzą.
Opóźnienie premiery oraz finalna prezentacja Android Wear 2.0 nie dała Google… tak naprawdę nic. „Zegarkowy system” zaczyna posiadać te same bolączki, co standardowa wersja Androida – aktualizacja dla wszystkich sprzętów trwa miesiącami, a nikomu nie chce się na to czekać.
Wątpię, żeby Tizen utrzymał się dłużej, jako zwycięzca pojedynku z Android Wear, jednak to tylko pokazuje, w jak fatalnym stanie znajduje się rynek wearables.
Źródło: TizenExperts
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.