Indyjski oddział Nokii przewiduje, że w roku 2010 ilość użytkowników telefonów komórkowych w tym kraju, sięgnie imponującej liczby 500 milionów. 60 milionów spośród nich ma mieć dostęp do mobilnego wideo, zaś 100 milionów ma pobierać muzykę z sieci, używając komórki.
D Shivakumar, wiceprezes firmy Nokia India twierdzi, że połowa osób używających telefonów komórkowych będzie także korzystała z mobilnego dostępu do Internetu. „W komórkowym biznesie nie chodzi już o połączenia głosowe. Usługi sieciowe w Indiach, dostępne z urządzeń przenośnych, otwierają niezwykłe możliwości dla reklamodawców. To wielki i zarazem jeszcze niewykorzystany potencjał”, dodaje Shivakumar.
Według wiceszefa indyjskiego oddziału Nokii, rynek w tym kraju można podzielić na 3 sektory. Pierwszy, to 50 milionów najbardziej zaawansowanych i wymagających użytkowników. Środkowa część rynku zarezerwowana jest dla ok. 150 milionów klientów, dla których ważna jest jakość, choć zwracają też uwagę na koszty. Pozostałą część tworzyć ma ogromna masa użytkowników tanich komórek, o ograniczonej funkcjonalności.
żródło: Cellular-news
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.