Firma Strategy Analitycs poinformowała, iż w trzecim kwartale bieżącego roku w Chinach sprzedano 24 miliony smartfonów. Tym samym Państwo Środka po raz pierwszy wyprzedziło Stany Zjednoczone (23 miliony zrealizowanych słuchawek) i zostało liderem tego prestiżowego rankingu.
Chiny przejęły palmę pierwszeństwa pod względem ilościowym, ale nadal odstają od USA pod względem pieniędzy wydanych na smartfony. Przyczyna takiego stanu rzeczy jest bardzo prosta – chiński rynek „inteligentnych telefonów” rośnie głównie za sprawą tanich urządzeń z Androidem, wyprodukowanych przez rodzimych producentów (przede wszystkim ZTE). Dobrze sprzedają się jednak także produkty zagranicznych korporacji. Aż 28,5% (6,8 mln) ze wszystkich smartfonów zrealizowanych w Chinach w okresie od lipca do września posiada logo Nokii. Drugie miejsce zajął Samsung z wynikiem 17,6% (4,2 mln).
Eksperci ze Strategy Analitycs zwrócili także uwagę na fakt, iż w porównaniu z II kwartałem sprzedaż smartfonów w Chinach wzrosła aż o 56% (w tym samym czasie spadła o 7% w USA). Warto w tym miejscu wspomnieć, iż według danych chińskiego Ministerstwa Przemysłu i Technologii Informacyjnych, w kraju można już naliczyć 950 mln użytkowników telefonów komórkowych. Tym samym z usług GSM korzysta już ponad 2/3 obywateli. Nie bez powodu eksperci przekonują decydentów Apple, by zintensyfikowali swe działania na tym rynku.
Źródło: Compulenta, Strategy Analytics
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.