Z opublikowanego właśnie przez UKE „Raportu o stanie rynku telekomunikacyjnego w Polsce w 2016 roku” wynika, że na koniec 2016 roku aktywnych było 55,5mln kart SIM, spadła liczba wysłanych SMS-ów, a operatorzy uzyskali łączny przychód na poziomie 16,7 mld zł, czyli o 2,7% niższy niż rok wcześniej.
Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował właśnie coroczny „Raport o stanie rynku telekomunikacyjnego w 2016 roku”. Według danych z tego badania, od 2014 roku sukcesywnie spada liczba aktywnych kart SIM. Na koniec 2016 r. operatorzy odnotowali 55,5 mln kart SIM i liczba ta była o 2% niższa niż w roku ubiegłym. Niemal wszyscy operatorzy odczuli skutki wprowadzonej od dnia 2 lipca 2016 roku, ustawy o działaniach antyterrorystycznych, która narzuciła obowiązek rejestracji dotychczas działających kart pre-paid.
Niższa liczba aktywnych kart SIM na rynku przełożyła się na spadek liczby wysyłanych SMS-ów. W 2016 roku Polacy wysłali 50,2 mld wiadomości tekstowych, w porównaniu do 51,9 mld w roku 2015. Powodem mniejszego zainteresowania SMS-ami jest rosnąca konkurencja na rynku rozwiązań komunikacyjnych takich jak np. komunikatory, portale społecznościowe, wiadomości email i inne, wysyłane za pośrednictwem sieci Internet.
Mimo spadku wysyłanych SMS-ów dane w raporcie wskazują, że wśród wybranych państw Unii Europejskiej Polska wciąż znajduje się powyżej średniej, z wykorzystaniem na poziomie 83 krótkich wiadomości tekstowych miesięcznie. Średnia dla wybranych państw europejskich jest niższa o 19 wiadomości i wynosi 64 SMS-y przypadające na jednego aktywnego użytkownika.
Według raportu UKE systematycznie zwiększa się łączna liczba wiadomości SMS wysyłanych w roamingu. Abonenci polskich sieci korzystający z sieci zagranicznych operatorów wysłali w 2016 r. 639 mln wiadomości SMS, o 6,5% więcej niż rok wcześniej. Na wzrost liczby wysłanych wiadomości prawdopodobnie wpływają coraz niższe koszty korzystania z usług telekomunikacyjnych w roamingu.
Rosnąca popularność komunikatorów opartych o media społecznościowe nie przeszkadza z kolei w rozwoju rynku MMS. Wysyłanie wiadomości multimedialnych corocznie zyskuje na popularności, głównie ze względu na częste wliczanie ich przez operatorów do pakietu usług nielimitowanych w ramach stałej miesięcznej opłaty. W 2016 r. abonenci wysłali 1,039 mld wiadomości i było to aż o 40,6% więcej niż rok wcześniej. Statystyczny Polak w roku 2016 wysłał 27 wiadomości MMS wobec 19 wiadomości rok wcześniej.
Spadek liczby wysłanych wiadomości tekstowych jest jednym z powodów od kilku lat malejących przychodów operatorów. Tendencja ta potwierdziła się również w 2016 r. Operatorzy uzyskali łączny przychód na poziomie 16,7 mld zł, czyli o 2,7% niższy niż rok wcześniej.
Pełną treść raportu UKE znajdziemy w tym miejscu.
Źródło: informacje prasowe.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Nie tylko OPPO Find X8 Pro był gwiazdą dzisiejszej premiery. Wraz z nim debiutował OPPO…
Być może zbyt surowo oceniłem flagowce pracujące na procesorze Snapdragon 8 Elite. Są gorące, ale…
Epic Games Store znów rozdaje nową grę za darmo. Tym razem jest mrocznie i tajemniczo.…
Do globalnej premiery zmierza POCO F7 oraz POCO F7 Ultra. Certyfikacja smartfonów Xiaomi to świetna…
HONOR 300 na zdjęciach prezentuje się zjawiskowo. To będzie wyjątkowo cienka brzytwa, która nie przekroczy…
Oto oficjalny wygląd nowego Xiaomi, którego będziemy często polecać. Nazywa się Redmi K80, choć do…