Urząd Komunikacji Elektronicznej zaprezentował wstępną ocenę wprowadzenia Roam Like At Home pośród operatorów w Polsce. Nie wszyscy mogą być zadowoleni.
Zniesienie roamingu w Unii Europejskiej wydaje się być krokiem milowym integracji między państwami Wspólnoty – teraz możemy poczuć się jeszcze bardziej jak na terenie jednego państwa, dzwoniąc do kraju bez obawy o naliczony ogromny rachunek. Za zmianami idzie również kontrola – Urząd Komunikacji Elektronicznej zaprezentował wstępną ocenę wprowadzenia Roam Like At Home przez operatorów w Polsce. Cóż, wyniki nie budzą większych wątpliwości, szczególnie znając wcześniejsze podejście operatorów do narzuconych zmian.
Jak widać na powyższym obrazku, Roam Like At Home wprowadziło poprawnie tylko czterech operatorów. Na pozytywną ocenę nie może liczyć Lycamobile oraz Virgin Mobile. Szczególnie w drugim przypadku nie jest to szczególnym zaskoczeniem, ponieważ Virgin już wcześniej zapowiedział swój sprzeciw, uważając narzucone zasady za niesprawiedliwe i krzywdzące operatorów wirtualnych. Lycamobile, Virgin Mobile oraz Plus złożyli do UKE wnioski, które umożliwiłyby operatorom wprowadzenie dodatkowych opłat roamingowych.
UKE ciągle nie zweryfikował wszystkich obecnie obowiązujących cenników, a jedynie te, które przysłali operatorzy oraz informacje ze stron operatorów. Powołując się na statystyki z Roam Like At Home, w Polsce z usługi korzysta 96% abonentów, 2,12% abonentów nie ma do niej dostępu, a pozostałe 1,88% nie zostało zweryfikowane.
Jak widać kurz po zmianach ciągle nie opadł – szczególnie w tym przypadku wydaje się interesujące podejście Virgin Mobile, który jasno tłumaczył straty wynikające z możliwego wprowadzenia RLAH. Nie pozostaje nam nic innego jak przyglądać się dalszym posunięciom UKE oraz operatorów, o których na pewno będziemy Was informować.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.