Samsung Polska zawiesił prace nad usługą Samsung Pay. Wygląda na to, że prędko się jej nie doczekamy.
W Polsce w zeszłym roku wystartował Android Pay – usługa, umożliwiająca klientom wybranych banków płacenie za zakupy smartfonami z systemem Android. Google dostrzegło potencjał w naszym kraju – Polska stała się drugim europejskim krajem, w którym gigant z Mountain View zdecydował się wprowadzić usługę ułatwiającą płatności.
Podobny potencjał już dawno temu dostrzegł również Samsung. Niestety przedłużające się prace nad usługą nie doczekały się finalnego efektu – Olaf Krynicki, rzecznik prasowy Samsung Polska poinformował, że z różnych przyczyn firma zawiesiła wprowadzenie usługi w Polsce. Jednocześnie nie wykluczył możliwości wznowienia prac w późniejszym terminie.
W kwietniu 2016 roku szef firmy First Data sugerował, że nasz kraj ma duże szanse na otrzymanie usługi Samsung Pay. Firma prowadziła rozmowy z lokalnym oddziałem Samsunga, co zaowocowało przygotowaniem koncepcji, według której usługa miałaby zostać wdrożona. Odbyły się również pierwsze rozmowy z bankami, które mogłyby wziąć udział w projekcie.
Pomimo, że usługa miała wystartować w 2016 roku wygląda na to, że musimy uzbroić się w cierpliwość. Kiedy można spodziewać się jej wprowadzenia? Na pewno nieprędko – niewykluczone, że do tego czasu będziemy rozważać wybór nowej, lepszej technologii ułatwiającej płacenie za zakupy.
Dlaczego usługa była ważna i dlaczego Android Pay nie jest do końca dobrą alternatywą? Usługa oferowana przez Google umożliwia płatność wyłącznie przy użyciu technologii NFC, co na wstępie eliminuje wiele urządzeń z jej korzystania.
Pozytywnym aspektem jest jednak fakt, że mając telefon wyposażony w odpowiednią technologię dzięki Android Pay za zakupy zapłacimy niemal na terenie całego kraju, ponieważ zdecydowana większość terminali jest przystosowana do obsługi usługi.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.