>
Kategorie: Gry i aplikacje Newsy

Spotify vs Apple Music. Apple w tyle

Spotify coraz bardziej poszerza grono swoich użytkowników. Na fali popularności strumieniowanej muzyki Apple Music również poszerza zasięg, jednak ciągle zostaje w tyle.

Serwisy oferujące strumieniowanie muzyki każdego dnia zyskują coraz większą popularność. W dobie dużych pakietów internetowych, a także usług udostępnianych przez operatorów możemy słuchać muzyki legalnie, bez ograniczeń i w świetnej jakości.

Nic dziwnego, że producenci zauważyli spore zapotrzebowanie. Mniej więcej dwa lata temu wystartował Tidal z inicjatywy rapera Jay’a-Z, który miał być usługą stworzoną przez muzyków. Do współpracy zaprosił artystów po fachu – dzisiaj możemy zobaczyć jaką popularność zdobył Tidal, którego możemy mieć za darmo w ramach ofert operatorów.

Również Apple stworzyło swój serwis – Apple Music, jednak pozycja Szweckiej firmy Spotify zdaje się być niezagrożona. W ciągu ostatnich miesięcy najpopularniejszy serwis oferujący strumieniowanie muzyki powiększył się o kolejnych 10 mln użytkowników korzystających z usługi w ramach pakietu premium przekraczając granicę 60 mln.

Co warte zaznaczenia Spotify używa już ponad 140 mln użytkowników, jednak większość z nich pozostaje przy darmowej wersji serwisu. Nie zmienia to jednak faktu, że szwedzki gigant stale się rozrasta, a liczba użytkowników płacących za wersję premium wciąż rośnie.

Apple musi w tym momencie zadowolić się drugim miejscem – użytkownicy wybierający usługę amerykańskiej firmy przekroczyli liczbę 27 milionów subskrybentów. To niezły wynik, jednak nie może się równać z potężnym zainteresowaniem, jakie wśród społeczności budzi Spotify.

Dlaczego Apple jest daleko w tyle? Warto zwrócić uwagę na fundamentalną różnicę, w oparciu której oferowana jest usługa. W przypadku giganta ze Szwecji usługa jest darmowa z możliwością subskrypcji, która usuwa reklamy, oraz zdecydowanie zwiększa wygodę korzystania w aplikacji mobilnej.

Apple Music jest usługą dostępną wyłącznie płatnie – oferuje jednak darmowy okres próbny, który trwa 3 miesiące. Myślę, że w tym przypadku różnica może wywodzić się ze sposobu oferowania usługi.

Nie jestem specjalnie zdziwiony hegemonią Spotify – sam jestem użytkownikiem i wiem, że sporo czasu minęło zanim przeszedłem na wersję premium. Dodatkowo, kiedy nie chcę korzystać z premium, mogę w każdej chwili zrezygnować z płatnej subskrypcji ciągle zostając użytkownikiem, w nieco okrojonej, darmowej wersji.

Źródło: Techcrunch

 

Matt

Najnowsze artykuły

  • Bankowość
  • Newsy

Klienci BNP Paribas robieni w bambuko przez oszustów. Bank wystosował komunikat

Klienci BNP Paribas bezczelnie są robieni w bambuko przez oszustów. Bank reaguje niezwłocznie, wydając arcyważny…

11 kwietnia 2025
  • OnePlus
  • Testy
  • Wearables
  • Wiadomość dnia

4 zachwycające zalety i mało słabości. OnePlus Watch 3 to najlepszy smartwatch z WearOS

Czy warto kupić OnePlus Watch 3? Spędziłem dłuższy czas z tym inteligentnym zegarkiem i znalazłem…

11 kwietnia 2025
  • Promocje

Tani tablet Redmi teraz jeszcze tańszy. Nie zwlekaj i kup, a słuchawki zgarniesz za złotówkę

Tani tablet Xiaomi w promocji ze słuchawkami w gratisie! Kupując teraz Redmi Pad SE 8.7,…

11 kwietnia 2025
  • Newsy
  • OnePlus
  • Telefony

Mało telefonów interesuje mnie teraz tak, jak nowy i niedrogi OnePlus z baterią 7000 mAh

W ciągu najbliższych tygodni do sprzedaży trafi nowy OnePlus Nord. Jego cechą wyróżniającą będzie bateria…

11 kwietnia 2025
  • Promocje

Amazon nie bierze jeńców – rozdaje hitową grę akcji za darmo! Za kilka dni okazja przepadnie

Amazon nie bawi się w tańcu i rozdaje hitową grę akcji – Gravity Circuit w…

11 kwietnia 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony
  • Wiadomość dnia

Aktualizacja OneUI 7 dla eks-flagowych Samsungów już w Polsce. Sprawdziłem, co nowego

Samsung Galaxy S24 Ultra otrzymał już aktualizację do OneUI 7. Sprawdziłem nowe oprogramowanie i odpowiadam,…

11 kwietnia 2025