Wczoraj informowaliśmy Was, iż Sony może się szykować do wypuszczenia na rynek smartfonów jedynie pod własnym brendem. Wydarzenie to należałoby uznać za symboliczny koniec współpracy z korporacją Ericsson. A kiedy nastąpi faktyczny pogrzeb tego projektu?
Po tym jak Sony zapowiedziało chęć wykupienia udziałów Ericssona we wspólnym przedsięwzięciu, stało się jasne, iż zmiana nazwy (a właściwie jej skrócenie) to kwestia czasu. Przypieczętowanie transakcji, która będzie polegała na włączeniu firmy SE w struktury Sony powinno nastąpić na początku 2012 roku. Nie oznacza to jednak, iż automatycznie zniknie stara nazwa – prawdopodobnie będzie ona aktualna do połowy przyszłego roku.
Przekształcenie Sony Ericsson w Sony będzie się także wiązało ze zmianą działalności tego oddziału. Firma zrezygnuje z produkcji zwykłych telefonów i skupi się wyłącznie na smartfonach. Jeden z wiceprezesów SE – Kristian Tear – poinformował w wywiadzie dla Times of India, iż korporacja zamierza zwiększyć inwestycje w marketing i reklamę, by zbudować silną markę kojarzoną pozytywnie na wielu rynkach. W ostatnich latach te działania zostały zaniedbane i skutki widać gołym okiem.
Waszym zdaniem, Sony ma jeszcze szansę na odniesienie sukcesu w branży mobilnej?
Źródło: Mobile-review
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.