Firma IDC opublikowała dane z rynku wearables za drugi kwartał 2017 roku. Wynika z nich, że rynek smartwatchy ma się dobrze. W tym okresie królował też tylko jeden zegarek.
Według IDC, w drugim kwartale 2017 roku Apple sprzedało około 3.4 mln sztuk Apple Watcha. Drugie miejsce przypadło Samsungowi, który sprzedał 0.8 mln egzemplarzy. Te liczby jasno pokazują przepaść pomiędzy obiema firmami. Na trzecim miejscu, blisko Samsunga znalazł się Garmin z liczbą 0.6 mln sprzedanych urządzeń wearables. Od kwietnia do czerwca tego roku sprzedano na świecie 6.9 mln sprzętu noszonego na nadgarstku.
Apple Watch był więc najpopularniejszym smartwatchem w omawianym okresie. Udział w rynku wyniósł 49.6%, czyli prawdę mówiąc – połowę wszystkich sprzedanych urządzeń wearables. Co ciekawe, z danych innej firmy analitycznej – Strategy Analytics – w drugim kwartale sprzedało się 2.8 mln sztuk smartwatcha Apple, czyli o 0.6 mln mniej egzemplarzy. O takich rozbieżnościach w danych warto pamiętać, aczkolwiek nie zmienia to faktu, że koncern z Cupertino nie miał sobie równych na rynku wearables.
Statystki od IDC są o tyle wartościowe, że Apple nigdy nie chwali się dokładnymi danymi na temat liczby sprzedanych sztuk Apple Watcha. W zestawieniach figuruje on w jednym w worku z „innymi produktami”, wśród których pojawiają się słuchawki AirPods, Beats, Apple TV, iPody czy akcesoria.
Źródło: MacRumors
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.