Firma IDC opublikowała dane z rynku wearables za drugi kwartał 2017 roku. Wynika z nich, że rynek smartwatchy ma się dobrze. W tym okresie królował też tylko jeden zegarek.
Według IDC, w drugim kwartale 2017 roku Apple sprzedało około 3.4 mln sztuk Apple Watcha. Drugie miejsce przypadło Samsungowi, który sprzedał 0.8 mln egzemplarzy. Te liczby jasno pokazują przepaść pomiędzy obiema firmami. Na trzecim miejscu, blisko Samsunga znalazł się Garmin z liczbą 0.6 mln sprzedanych urządzeń wearables. Od kwietnia do czerwca tego roku sprzedano na świecie 6.9 mln sprzętu noszonego na nadgarstku.
Apple Watch był więc najpopularniejszym smartwatchem w omawianym okresie. Udział w rynku wyniósł 49.6%, czyli prawdę mówiąc – połowę wszystkich sprzedanych urządzeń wearables. Co ciekawe, z danych innej firmy analitycznej – Strategy Analytics – w drugim kwartale sprzedało się 2.8 mln sztuk smartwatcha Apple, czyli o 0.6 mln mniej egzemplarzy. O takich rozbieżnościach w danych warto pamiętać, aczkolwiek nie zmienia to faktu, że koncern z Cupertino nie miał sobie równych na rynku wearables.
Statystki od IDC są o tyle wartościowe, że Apple nigdy nie chwali się dokładnymi danymi na temat liczby sprzedanych sztuk Apple Watcha. W zestawieniach figuruje on w jednym w worku z „innymi produktami”, wśród których pojawiają się słuchawki AirPods, Beats, Apple TV, iPody czy akcesoria.
Źródło: MacRumors
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Oppo Find X8 Mini będzie bardzo smukłym smartfonem, który do tego nie zrezygnuje z wielkiej…
Ulefone Armor 28 Ultra rozbił bank. Smartfon ma 16 GB RAM, MediaTeka Dimensity 9300+, 1…
Choć może się to wydawać niesłychane, Huawei dominuje na rynku smartfonów. Składane telefony w Chinach…
Samsung Galaxy M35 5G ma nową cenę w Polsce. Teraz najbardziej opłacalnego Samsunga kupisz u…
Świeżutki iPhone 17 Air jednak nie będzie taki, jak się spodziewaliśmy. Jego rozmiary mogą niestety…
Motorola Razr 60 przed premierą zdradza pierwsze detale specyfikacji technicznej. Tańsza składana Motorola przynosi dobre…