UOKiK sprawdził jak czterej najwięksi operatorzy rozliczają nadpłaty po zakończeniu umowy. Zdaniem urzędu operatorzy powinni informować o wysokości nadpłaty i możliwości jej zwrotu.
Na Twoim koncie abonenckim po zakończeniu umowy z operatorem telekomunikacyjnym może pojawić się nadpłata. Wynika z tego, że np. przez pomyłkę przelejesz więcej pieniędzy, albo operator już po zakończeniu umowy pozytywnie rozstrzygnie twoją reklamację i odda pewne środki. Nadwyżka może też się pojawić wtedy, gdy na początku umowy wpłaciłeś kaucję np.za sprzęt (m.in. dekoder) i nie została ona zwrócona.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w tzw. wystąpieniach miękkich sprawdził, jak operatorzy rozliczają nadpłaty po zakończeniu umowy.
Łącznie mówimy o dużych kwotach. Wiele z nich może się pojawić tuż po rozwiązaniu umowy z konsumentem, a operatorzy nie oddają ich automatycznie. Naszym zdaniem, powinni informować abonentów o wysokości nadwyżki i warunkach jej zwrotu. A sam ten proces powinien być dla nich łatwy do zainicjowania i bezpłatny. Nie wykluczamy podjęcia dalszych działań w przypadku tych operatorów, którzy utrudniają konsumentom uzyskanie zwrotu nadpłat – Marek Niechciał, prezes UOKiK
Pamiętaj: po zakończeniu umowy z operatorem, sprawdź stan swojego konta abonenckiego. Jeżeli umowa już cię nie obowiązuje i nie wiesz, czy masz nadpłatę, możesz zapytać operatora, czy rozliczył się z tobą ze wszystkich pieniędzy. Gdy chcesz odzyskać nadpłatę, złóż wniosek do operatora.
Jak możesz ubiegać się o zwrot
Polkomtel (Plus):
- Wniosek złóż pisemnie lub elektronicznie (e-mail, faks).
- We wniosku wskaż sposób zwrotu, np. przelewem na konkretne konto, podaj swoje dane i numer telefonu.
- Polkomtel wyjaśnia szczegóły procedury zwrotu nadpłat na stronie internetowej.
P4 (Play):
- Wniosek złóż pisemnie, elektronicznie, (e-mail, faks), w biurze obsługi klienta.
- We wniosku wskaż sposób zwrotu, np. przelewem na konkretne konto, podaj swoje dane i numer telefonu.
- P4 wyjaśnia szczegóły procedury zwrotu nadpłat na stronie internetowej.
T-Mobile:
- Wniosek złóż pisemnie, elektronicznie (e-mail, faks) lub za pomocą formularza.
- We wniosku wskaż sposób zwrotu, np. przelewem na konkretne konto, podaj swoje dane i numer telefonu.
- T-Mobile wyjaśnia szczegóły procedury zwrotu nadpłat na stronie internetowej.
Orange:
- Wniosek złóż telefonicznie, elektronicznie, w biurze obsługi klienta.
- We wniosku wskaż sposób zwrotu np. przelewem na konkretne konto, podaj swoje dane i numer telefonu.
- Orange wyjaśnia szczegóły procedury zwrotu nadpłat na stronie internetowej.
Źródło: informacje prasowe.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.