Grudzień to dla większości firm czas podsumowań i analiz mijającego roku. Zdarzają się jednak i prognozy na przyszłe miesiące, a nawet lata. Jedną z nich przedstawiła korporacja IBM. Muszę przyznać, że niektóre zapowiedzi brzmią dość kosmicznie, ale warto przyjrzeć się im bliżej – branża IT rozwija się tak prężnie, że nie można w niej niczego wykluczyć.
Pracownicy IBM stworzyli prognozy dla najbliższych pięciu lat. Przekonują np., iż w tym czasie smartfony i komputery zostaną wyposażone w technologię umożliwiającą im odbieranie komend bezpośrednio z ludzkiego mózgu. W roku 2017 wystarczy pomyśleć o wykonaniu połączenia do znajomego, a telefon nas z nim połączy. Podobnie sprawa będzie wyglądała z grami komputerowymi, w których możliwe stanie się sterowanie bohaterem za pomocą myśli.
Warto wspomnieć, iż zdaniem specjalistów z IBM, w ciągu najbliższych pięciu lat znikną wszelkiego typu hasła, a ich miejsce zajmie system odczytywania danych biometrycznych użytkownika. Logowanie na konto mailowe będzie np. możliwe z pomocą odcisku palca, czy po przeskanowaniu siatkówki oka. Firma przewiduje także bardzo dynamiczny wzrost zainteresowania technologiami mobilnymi w krajach rozwijających się. W prognozach znajdziemy również wzmiankę, iż w ciągu najbliższych lat maszyny i zarządzające nimi platformy nauczą się dostarczać użytkownikom tylko te informacje, które uznają za interesujące. Gadżety znając gust danego użytkownika, jego zainteresowania, ilość wolnego czasu oraz inne czynniki, będą np. mogły zarezerwować bilety na konkretny koncert.
Wspomina się także o kwestii zasilania. Eksperci przekonują, że odpowiednią ilość energii elektrycznej będzie można uzyskiwać dzięki przemieszczaniu się człowieka, czy z wykorzystywanej w domu wody. Co ciekawe, IBM nie po raz pierwszy publikuje prognozy na najbliższe alta. Dla przykładu, w roku 2008 jej pracownicy przewidywali, iż w ciągu kilku lat pojawi się system rozpoznawania ludzkiej mowy. A dziś oglądamy na rynku Siri.
Źródło: asmarterplanet.com
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.