Analitycy z RichRelevance przeanalizowali blisko 3,5 miliarda transakcji internetowych przeprowadzonych w USA w roku 2011. Dzięki temu dowiedzieli się m.in. jakie platformy są najczęściej wykorzystywane w handlu online. Na którą stawicie?
Okazało się, iż przytłaczająca większość internetowych kupców to użytkownicy sprzętu z platformą iOS. Na smartfony iPhone oraz tablety iPad przypadło aż 90% prześledzonych transakcji. Miłośnicy sprzętu Apple zajmują też pierwsze miejsce w zestawieniu ilości pieniędzy przeznaczanych na zakupy w Internecie. Ich średnie wydatki kształtują się na poziomie około 123 dolarów. W przypadku użytkowników urządzeń z Androidem wskaźnik ten wynosi około 87 dolarów.
Warto także wspomnieć, iż handel internetowy nadal rozwija się bardzo dynamicznie. W ciągu ostatnich tygodni Amerykanie wydali w Sieci ponad 35 mld dolarów, czyli o 15% więcej niż przed rokiem. Dane pokazują, że w dni wolne od pracy sprzedaż w Sieci wzrasta o 25% w porównaniu z dniem powszednim. Na koniec można dodać, iż według przewidywać analityków, sezon przedświątecznych wyprzedaży przynosi niektórym amerykańskim sklepom aż 40% ich rocznych przychodów. Ta ostatnia informacja może się stać poważnym argumentem w dyskusjach dotyczących bożonarodzeniowego konsumpcjonizmu i charakteru tych świąt 😉
Źródło: Torg, Compulenta
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.