Tim Cook i spółka mieli naprawiać, a nie powodować kolejne problemy. W sieci pojawiają się głosy użytkowników iPhone’a X, którzy nie mogą skorzystać z najważniejszej funkcji smartfona. Na szczęście tę wpadkę w większości przypadków da się obejść w łatwy sposób.
Jeśli patrzymy na same aktualizacje oraz problemy z oprogramowanie, to Apple zdecydowanie nie miało łatwego życia w ciągu ostatnich dni. Firma wypuściła dość szybko iOS 11.2, który przynosi kilka zmian oraz kolejną… wpadkę. Okazuje się bowiem, iż niektórzy użytkownicy korzystający z iPhone’a X nie mogą skorzystać z rozpoznawania twarzy Face ID, co oczywiście przekłada się na zmniejszenie komfortu używania smartfona. Trzeba bowiem skorzystać z innej metody odblokowania ekranu.
Na ten moment wygląda na to, iż sprawa problemów z Face ID nie ma ogromnej skali – nie wszystkie modele iPhone’a X są dotknięte problemem, także jeśli zainstalowaliście iOS 11.2 na Waszych sprzętach i nic się nie stało – możecie odetchnąć z ulgą.
Na szczęście problem nie jest bardzo poważny – istnieje rozwiązanie, które pomaga w większości przypadków. Jest nim po prostu stara sprawdzona metoda związana z ponownym uruchomieniem sprzętu. Po tej czynności, iPhone X i Face ID powinny działać bez żadnego problemu. Wystarczy więc jedynie przytrzymać klawisz zasilania oraz dowolny przycisk głośności, a następnie przesunąć suwak w stronę opcji „Wyłącz”.
Apple zapewne wie także i o tym problemie, a więc w kolejnej kompilacji iOS znajdzie się specjalna poprawka. Coś w ostatnim czasie w Cupertino nie mają szczęścia lub po prostu nie przykładają się za bardzo do aktualizacji. Sam nie wiem, którą opcję wybrać.
Źródło: Neowin
Ceny Apple iPhone X
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.