IDC postanowiło podzielić się danymi, które dotyczą tego, ile dokładnie smartfonów mogło sprzedać Xiaomi na przestrzeni ostatnich trzech miesięcy. Do gigantów jeszcze trochę brakuje, ale niewiarygodne jest to, jak szybko Chińczycy się rozwijają.
Xiaomi nie tylko prezentuje bardzo udane smartfony, ale także wygląda na to, iż odnosi naprawdę spory sukces pod kątem ich sprzedaży. Firma IDC podzieliła się wynikami, jakie mógł osiągnąć chiński producent na przestrzeni ostatniego kwartału. Trzeba przyznać, iż liczby są naprawdę imponujące, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, iż Xiaomi urosło o 102% (!) w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku. Kręta droga do dogonienia konkurencji nie jest już więc taka wyboista, a z czasem zapewne stanie się dla Xiaomi jeszcze prostsza do pokonania.
Xiaomi Mi6 – test i recenzja. Niedrogi smartfon, który rywalizuje z flagowcami?
W przeciągu ostatnich trzech miesięcy, Xiaomi miało sprzedać około 27,6 miliona smartfonów – to nie jest super wynik, jeśli porównamy go z Samsungiem czy chociażby Apple, jednak dalej liczba może robić wrażenie. Chińczycy stanowią obecnie 7,4 procenta globalnego rynku smartfonów, a w ostatnim okresie Xiaomi znalazło się w pierwszej piątce najpopularniejszych producentów. Powód do otworzenia szampana w siedzibie głównej firmy na pewno się znajdzie.
Ostatnie plotki wskazują na to, iż Xiaomi ma zamiar wejść w inne regiony świata wraz ze swoimi produktami – analitycy spekulowali nawet, iż Chińczycy zaleją smartfonami rynek amerykański. To mogłaby być ryzykowna decyzja, która jeśli by wypaliła, stałaby się świetnym posunięciem marki z Państwa Środka.
Sam jestem ciekaw, jak będzie wyglądała przyszłość Xiaomi – tak mniej więcej do 2020 roku. Czy Chińczycy dalej będą proponować sprzęty przystępne cenowo czy może pójdą w jeszcze lepszą jakość dorównując wycenami takim firmom jak LG czy Sony. To na razie jedna wielka niewiadoma.
Musicie jednak przyznać, że Xiaomi naprawdę idzie po swoje.
Źródło: Weibo
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.