ZTE – chiński gigant telekomunikacyjny – od pewnego czasu bardzo poważnie traktuje polski rynek, czego dowodem są kolejne produkty tej marki debiutujące w polskich sklepach i w ofercie naszych rodzimych operatorów. Czy to tylko chwilowa moda, czy może długofalowy trend? Odpowiedzi na te i na wiele innych pytań znajdziecie w wywiadzie udzielonym przez Guo Lei – dyrektora generalnego ZTE Polska.
Jaki jest procentowy udział polskiego rynku w przychodach firmy?
Coraz większy dzięki temu, iż ZTE posiada najpełniejszą ofertę produktów i kompleksowych rozwiązań zapewniających obsługę każdego sektora telekomunikacyjnego włączając rozwiązania bezprzewodowe, Access&Bearer, VAS, terminale i profesjonalną obsługę. ZTE oferuje swe usługi zarówno operatom, jak i firmom zapewniając kompleksowe rozwiązania. Obecnie w Polsce ZTE dostarcza owe rozwiązania głównie dla operatorów w zakresie rozwiązań bezprzewodowych, sieci przewodowych i terminali. Zwłaszcza w 2011 roku ZTE zrobiła milowy krok w dziedzinie niektórych produktów. ZTE Polska jest ciągle w fazie szybkiego rozwoju i chciałaby się rozwijać razem ze swoimi klientami.
Jaki był 2011 rok dla ZTE?
Ten rok zakończył się z sukcesem i zyskiem. Zamierzamy wprowadzać do pełnej realizacji naszą strategię, której najistotniejszą wytyczną jest ścisły związek z ważniejszymi rynkami telekomunikacyjnymi i ich wiodącymi operatorami. Temu działaniu przyświeca zasada: „zdobywca większości zamówień pochodzących od telekomunikacyjnych graczy zdobywa rynek”, nazwana w skrócie „Kluczowe Kraje, Kluczowi Operatorzy”. Celem jest stanie się dostawcą infrastruktury telekomunikacyjnym dla operatorów.
Czy można w takim razie powiedzieć, że firma rozwija się nie tylko globalnie, ale też w wymiarze polskim?
Począwszy od 2010 ZTE Poland rozwija się bardzo szybko, co widoczne jest w naszych udziałach w rynku. To zawdzięczamy naszym konkurencyjnym produktom, stabilnym cenom i technologicznej rywalizacji.
Jakie plany ma ZTE na 2012 rok? Jakie są cele firmy w Polsce?
Mamy duże możliwości zarówno dla operatorów, jak i SME. W sektorze światowej telekomunikacji ZTE jest obecnie być może w pierwszej piątce, ale to właśnie my rozwijamy się najszybciej spośród naszych konkurentów. W Europie Wschodniej to Polska jest czołowym krajem, w którym ZTE prowadzi swoją działalność. ZTE była czwartym największym światowym producentem telefonów w trzecim kwartale, według IDC, 19.1 milionów telefonów trafiło na rynek w porównaniu z 12.1 miliona z tego samego okresu 2010 roku. W przyszłym roku chcemy skupić się nie tylko na naszych osiągnięciach, ale także na budowaniu świadomości marki i społecznej odpowiedzialności, jak również na naszych pracownikach.
Jakie są zatem liczby na 2012 rok?
Planujemy zwiększyć nasz dochód o połowę w 2012 roku.
Czy istnieje zatem jakiś cel do osiągnięcia, np. wzrost w dobie kryzysu?
Obserwujemy szybki rozwój firmy w ostatnich dwóch latach dzięki strategii niskich kosztów. Celami firmy jest polepszenie koniunktury przez wyprodukowanie bardziej praktycznych i wszechstronnych rozwiązań kompleksowych przy wykorzystaniu strategii korzyści dla obu stron.
Jakie są Pańskie cele?
Chcę zapewnić i zwiększyć wzrost ZTE Polska na rynku. Chciałbym pracować dla firmy z tradycjami, która dąży do technologicznego rozwoju. Będąc wówczas na jej czele mogę wykorzystywać szanse, jakie daje rozwijająca się firma.
Wasze urządzenia: modemy, telefony a nawet tablety są w ofercie największych polskich operatorów. Czy chcecie dopasowywać ofertę do konkretnych grup , np. smartfony dla biznesmenów albo multimedialne telefony komórkowe dla młodych ludzi?
Z pewnością nasze smartfony są przeznaczone dla konkretnych grup klientów. Na przykład Libra jest funkcjonalnym telefonem skierowanym do młodych użytkowników, idealnym jako pierwszy smartfon, który uczy jak posługiwać się zaawansowanymi funkcjami i zaznajamia z tego typu urządzeniami. Mamy w ofercie także multimedialny tablet V9, który obsługuje połączenia telefoniczne i jest także przeznaczony dla młodych ludzi. Nowe modele telefonów, takie jak Skate czy Racer II to także oferta dla młodych.
Oprócz rynku operatorów istnieje także wymagający rynek klientów. Wiem, że Państwo są świadomi tego faktu i podpisaliście umowy na dostawę sprzętu z dużymi sieciami. Jakich partnerów już pozyskaliście?
Istotnie na początku nasze urządzenia były przeznaczone zwłaszcza dla operatorów sieciowych. Jednak zauważyliśmy, że jest zapotrzebowanie na telefony bez ustalonej opłaty. W związku z tym nawiązaliśmy strategiczne partnerstwo z wieloma dostawcami i sklepami sieciowymi, które działają na polskim rynku. Na ten moment mogę powiedzieć, że jednym z naszych strategicznych partnerów jest firma Brightpoint, która ma w swojej ofercie dwa smartfony od ZTE: Libra i Racer II.
Rynek telekomunikacyjny jest do granic nasycony ofertą wielu producentów, a mimo to coraz śmielej na nim działacie. Jaki macie pomysł na zbudowanie konkurencyjnej marki, którą będę wybierali klienci?
Jesteśmy świadomi, że rynek jest zdominowany przez marki o ustalonej pozycji. Jednak głęboko wierzymy, że znajdziemy własną niszę na rynku. Sukcesywnie powiększamy ofertę naszych produktów i wszystkie nasze urządzenia realizują politykę ekonomicznej technologii, która oznacza, że możemy ustalać konkurencyjne ceny i jednocześnie oferować produkty o wysokiej jakości. Dajmy klientom szansę dokonanie własnego wyboru!
Źródło: ZTE Polska
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Smartwatche Huawei otrzymują właśnie aktualizację, która daje użytkownikom możliwość korzystania z płatności zbliżeniowych we współpracy…
Motorola potężnie zyskuje na popularności w USA. Producent zajmuje już zasłużone 3 miejsce. Czyżby Amerykanom…
Spróbujesz zgadnąć w ciemno, co tak naprawdę zmieni się w specyfikacji Samsunga Galaxy S25? To…
Który smartfon wśród tych ze składanym ekranem będzie mieć największą baterię? vivo X Fold 4…
Składany smartfon Samsung Galaxy Z Flip6 może być Twój całkiem za darmo. O ten model…
Producent niemal oficjalnie dał nam do zrozumienia, że realme GT 7 Neo otrzyma ogromną baterię…