>
Kategorie: Newsy

Zwierzęta, dzieci i piwo. Oto najwięksi wrogowie smartfona

Uszkodzenia mechaniczne i zalanie to najczęstsze powody uszkodzenia smartfona. Jak im zaradzić, w jaki sposób zgłaszać szkodę i czy warto wykupić rozszerzoną gwarancję?

Jesteście ciekawi, jakie są najczęstsze powody uszkodzenia smartfona? Niemal każdemu z nas udało się chociaż raz upuścić swój telefon, a chwila nieuwagi poskutkowała stłuczeniem ekranu. Czasami jednak sami nie jesteśmy temu winni. Kto, lub co najczęściej odpowiada za zniszczenie smartfona?

Według ekspertów trzy czwarte uszkodzeń telefonów pochodzi od upadków. Kolejne na liście są zalania i zawilgocenia. Niektórzy wiedzą już z własnych, przykrych doświadczeń, że takie uszkodzenia nie są objęte standardową gwarancją producenta. Jeśli nie chcemy pokrywać kosztów naprawy z własnej kieszeni, to warto zainteresować się pakietem rozszerzonej gwarancji.

Często nie zdajemy sobie nawet sprawy, jakie są przyczyny problemów z telefonem. Zrywające się połączenia, trzaski w mikrofonie czy niedziałający głośnik składamy na karb wady fabrycznej. W rzadkich przypadkach tak jest faktycznie, ale jeśli pogrzebiemy dobrze w pamięci, to zwykle udaje się znaleźć winnego.

Mogło się na przykład zdarzyć, że smartfon upadł, ale ekran pozostał cały. My odetchnęliśmy z ulgą i zapomnieliśmy o wszystkim. Drugi przykład to zawilgocenia. Większość nowych telefonów ma wbudowany tzw. marker wilgotności. W serwisie od razu widać, czy dany egzemplarz miał kontakt z wodą. Po odrzuceniu naszej gwarancji jesteśmy zdziwieni, bo przecież smartfon nie wpadł do wody.

Jeśli telefon, który posiadamy nie jest wodoszczelny, to do dostania się wilgoci do środka wcale niepotrzebne jest pełne zanurzenie. Wystarczy zrobienie zdjęcie na deszczu, obecność smartfona w łazience podczas kąpieli czy nawet odebranie telefonu, kiedy mamy mokre włosy. Nawet taka ilość cieczy jest w stanie uszkodzić elektronikę.

Analizy przeprowadzone przez ekspertów jednoznacznie wskazują, że do uszkodzenia telefonu najczęściej dochodzi w domu. Zalanie jest spowodowane przez dzieci, zwierzęta i samych użytkowników w chwili nie uwagi. Od takich właśnie zdarzeń chronią rozszerzone gwarancje – jeśli do uszkodzenia doszło bez intencji użytkownika, to ubezpieczyciel pokryje koszty naprawy lub wymiany sprzętu na nowy.

Jako przykład różnicy pomiędzy gwarancją standardową, a rozszerzoną jest wylanie na telefon płynu. Zalanie alkoholem jest jednym z częstszych przypadków uszkodzenia smartfona. Są jednak przypadki, w których nawet ubezpieczenie nie pomoże. Mowa tu o umyślnych próbach uszkodzenia przez użytkownika. Doświadczony serwisant jest w stanie określić okoliczności, w których doszło do zniszczenia urządzenia. Jeśli intencje użytkownika są umyślne, to gwarancja zostanie odrzucona.

Jak więc najlepiej korzystać z naprawy w ramach rozszerzonej gwarancji? Według ekspertów najlepsza odpowiedź to: uczciwie. Powiedzenie prawdziwego scenariusza, w którym doszło do uszkodzenia, zwykle skutkuje darmową naprawą w ramach ubezpieczenia.

Źródło: informacja prasowa

Konrad Bartnik

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

To pierwszy przeciek o flagowym Samsungu, który na dobrą sprawę możemy uznać za pozytywny

Samsung Galaxy Z Flip7 choć częściowo został uratowany przez nowe przecieki o specyfikacji. Snapdragon zamiast…

23 lutego 2025
  • Promocje

Tani RTS z uniwersum Warhammer 40 000 w promocji. W tej cenie to must have

Tani RTS łączący w sobie elementy RPG jest do kupienia obecnie w zdecydowanie niższej cenie…

23 lutego 2025
  • Redmi
  • Telefony
  • Testy
  • Wiadomość dnia

Czy Xiaomi ciągle jest królem opłacalnych telefonów? Test Redmi Note 14 Pro 5G

Xiaomi Redmi Note 14 Pro 5G to solidny wybór w średniej półce cenowej, oferujący ekran…

23 lutego 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

Ale żyleta. Samsung Galaxy S25 Edge na wideo zdradza zgrabną sylwetkę

Samsung Galaxy S25 Edge pozuje na wideo obok składanego Samsunga Galaxy Z Fold 6 i…

23 lutego 2025
  • Promocje

Kapitalna gra detektywistyczna 77% taniej. To zapomniany przez wielu graczy hit Rockstara

Kapitalna gra detektywistyczna od Rockstara została objęta potężnym 77% rabatem. Nie dość, że przy jej…

23 lutego 2025
  • Bankowość
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Klienci PKO BP na celowniku. Wydano arcyważne ostrzeżenie

Klienci PKO BP zostali perfidnie wzięci na celownik. Niebezpieczeństwo nigdy do końca nie minie, można…

23 lutego 2025