Po wielu miesiącach na minusie LG doszło do wniosku, że najwyższa pora na zmianę strategii wydawniczej. Koreańczycy wydłużą żywot aktualnych flagowców i zmienią strategię wydawniczą.
Mimo wielu różnych prób poprawy sytuacji, dział mobilny LG jest na minusie już od 11 kwartałów. To znaczy, że od niemal trzech lat firma musi dopłacać do tego interesu i to całkiem niemało. Koreańczycy nie chcą rezygnować z tej gałęzi swojej działalności i ciągle szukają nowej drogi. Wiceprezes LG zdradził najnowszy pomysł na rozwiązanie tego problemu.
LG chce prezentować nowe modele tylko wtedy, gdy będzie to potrzebne. To oznacza odejście od rocznego cyklu wydawniczego i ograniczenie portfolio. Cho Sung-jin podkreślił, że jego firma nie ma już zamiaru wprowadzać do oferty nowych smartfonów tylko dlatego, że w danej chwili zrobili to najwięksi konkurenci.
To jeszcze nie wszystko. Koreańczycy chcą wydłużyć żywot obecnie sprzedawanych telefonów z najwyższej półki, raz na jakiś czas wprowadzając do sprzedaży nowe warianty. Przykład widzieliśmy już w zeszłym roku, gdy parę miesięcy po premierze LG G6 pojawił się LG G6+. Jeśli chodzi o LG V30, to na CES producent pokazał nową wersję kolorystyczną tej multimedialnej bestii.
Czy nowa strategia wydawnicza poprawi sytuację LG? Trudno powiedzieć. Wydaje mi się, że jak na razie LG chce po prostu wyjść na prostą, a jeśli uda się to osiągnąć, to dopiero wtedy przyjdzie pora na ambitniejsze plany.
W każdym razie trzymam kciuki, gdyż LG ma olbrzymi potencjał.
Źródło: The Korea Herald
Ceny LG V30
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.