>
Kategorie: Newsy OnePlus

OnePlus padł ofiarą ataku. Wiemy, ile osób zostało poszkodowanych

Jeśli podawałeś kiedykolwiek dane swojej karty kredytowej na stronie OnePlus, to… uważaj. Firma przyznała, iż w ostatnich dniach doszło do bardzo poważnego incydentu. Sporo użytkowników zostało poszkodowanych.

Kilka dni temu pisałem o tym, iż niektóre osoby kupujące smartfony OnePlus bezpośrednio z oficjalnej strony producenta, zauważyły na swoim koncie nieautoryzowane transakcje z karty kredytowej. Całość nabrała rozpędu kiedy okazało się, iż ten przypadek nie dotyczy kilku osób, a znacznie szerszego grona klientów chińskiego producenta. Jak widać oficjalne śledztwo OnePlus zakończyło się i poznaliśmy w końcu jego wyniki. Okazuje się, że hakerzy mogli okraść z pieniędzy lub danych osobowych ponad 40,000 osób…

https://www.gsmmaniak.pl/798030/oneplus-kradziez-karty-kredytowe/

Oczywiście według OnePlusa problem dotyczy tylko i wyłącznie „niewielkiej części użytkowników” i o ile faktycznie popatrzymy na to w kontekście globalnej sprzedaży smartfonów tego producenta, to OnePlus ma rację. Firma w przeciągu ostatnich godzin rozesłała specjalną wiadomość e-mail do wszystkich poszkodowanych osób. Nie mam do niego jednak wglądu, tak więc niestety nie powiem Wam, co znalazło się w środku oraz czy Chińczycy przygotowują jakieś zadośćuczynienie.

OnePlus udzielił także większej ilości szczegółów dotyczących samego ataku. Okazuje się, że na oficjalnej stronie pojawił się złośliwy skrypt, który w locie przechwytywał dane bezpośrednio z przeglądarki użytkownika. Firma miała także przeprowadzić działania, które w rezultacie skończyły się unieruchomieniem wadliwego serwera oraz polepszeniem zabezpieczeń całej infrastruktury na stronie. Po kilkudziesięciu godzinach od ataku, OnePlus wyłączył także możliwość zapłaty w swoim sklepie za pomocą karty kredytowej. Sytuacja wydaje się utrzymywać do tego momentu i tak naprawdę nie wiadomo, kiedy wszystko wróci do normy.

Chińska marka oświadczyła też, iż społeczność pomaga w rozwiązaniu problemu, a sam producent nie wie, jak dziękować wszystkim osobom, które przyczyniły się do eliminacji zagrożenia – szef firmy przyznaje, że słowo „przepraszam”, to zdecydowanie za mało. I faktycznie ma rację.

Niestety patrząc na tę sprawę można wynieść solidną nauczkę dotyczącą zakupów w sieci. Z drugiej strony, ciężko nieraz obronić się przed operacjami, które są przeprowadzane w tle bez naszej wiedzy. Zawsze uważajcie jednak na to, gdzie podajecie swoje dane oraz jak wydajecie pieniądze. Oby żadnemu czytelnikowi gsmManiaKa nie przydarzyła się taka sytuacja, jaka dotknęła klientów OnePlus.

Źródło: OnePlus

Aleksander Piskorz

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Nubia
  • Telefony

Ta specyfikacja powinna być dwa razy droższa. Wybitna cena flagowca kosi Samsunga, Apple, HUAWEI i Xiaomi

Niesamowita nubia Z70 Ultra to mój faworyt 2024 roku. Specyfikacja flagowca zaskakuje w każdym calu.…

22 listopada 2024
  • Newsy
  • Telefony
  • Vivo

Cofam swoja słowa o nowym vivo. Ma szybkie ładowanie, AMOLED 120 Hz, dobry aparat oraz IP64

Świeżo zaprezentowany vivo Y300 5G jednak nie jest taki zły, jak twierdziły przecieki. Okazuje się,…

22 listopada 2024
  • Promocje

Nie czekaj na Black Friday. Szalenie opłacalne smartfony kupisz w rewelacyjnych cenach już teraz

Czy jest coś lepszego niż dobry telefon w świetnej cenie? Tak, aż trzy świetne modele…

22 listopada 2024
  • Newsy
  • Oppo
  • Telefony

Masz smartfon OPPO? To sprawdź, czy dostaniesz Androida 15

OPPO zaprezentowało harmonogram wdrażania aktualizacji do ColorOS 15 z Androidem 15. Jeżeli posiadasz jego smartfon,…

22 listopada 2024
  • Bankowość
  • Newsy

Klienci PKO BP są wprowadzani w błąd. W puli toczy się gra o Wasze pieniądze

Klienci PKO BP po raz kolejni są wprowadzani w błąd. To z kolei może prowadzić…

22 listopada 2024
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Garść nowości w Messenger. Poznaj wszystkie nowe opcje

Messenger zostaje wyposażony w przydatne nowości – jakość HD w połączeniach, pocztę głosową, tła AI…

22 listopada 2024