Nokia traci pozycje na rynku telefonów i smartfonów, ale w niektórych krajach fińska marka nadal jest jedną z najbardziej cenionych. Dla przykładu można tu wymienić Indie. Według badań, przeprowadzonych przez Trust Research Advisory (TRA), Nokia jest w Indiach najbardziej cenionym z 17 tys. brandów obecnych na tym rynku. To właśnie fińska korporacja cieszy się tu wielkim zaufaniem.
Przedstawiciele TRA zapewniają, iż w ich badaniu wzięło udział kilka tysięcy osób z 15 indyjskich miast. Pod uwagę brano w badaniu 60 różnych faktorów (wśród nich otwartość, kompetencje, odpowiedzialność). Jednak wysoka pozycja Nokii w Indiach nie przekłada się na wyniki firmy w innych krajach. W ogólnym rozrachunku marka traci. Według danych na październik ubiegłego roku, Nokia zajmowała 14. miejsce na liście najpopularniejszych brandów. Rok wcześniej firma zajmowała 8. pozycję w rankingu. W ciągu roku wartość marki spadła o 15%, co wskazuje na to, iż ludzie negatywnie odbierają zmiany, jakie zaszły ostatnio w firmie.
A co Wy o tym sądzicie? Oceniacie wysoko markę Nokia i zgadzacie się z opinią Hindusów? Czy może wpisujecie się w globalny trend i uważacie, iż to już nie ta sama firma co kiedyś? Czekamy na Wasze komentarze w tej sprawie.
Źródło: WMPoweruser
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.