Firma z Cupertino odnosi w ostatnim czasie różne wyniki związane ze swoją działalnością. Tym razem jednak najnowszy z raportów wskazuje na to, iż w jednym segmencie rynku Apple robi sobie wyśmienicie. Patrząc na nieudolne posunięcia konkurencji można zapytać… jak oni to robią?
Apple radzi sobie całkiem nieźle w kontekście sprzedaży nowych iPhone’ów oraz generalnie, flagowych urządzeń. Amerykańska firma rokrocznie notuje sukcesy, bije personalne rekordy, i tak dalej i tak dalej. Tym razem jednak docierają do nas ciekawe dane, które związane są ze sprzedażą urządzeń ubieralnych. Jak sami wiecie, ten segment rynku jest obecnie wręcz żenujący – nic się praktycznie nie dzieje, a każdy podchodzi do tych urządzeń sceptycznie. Pamiętam nawet, iż szef Huawei w pewnym momencie powiedział, iż nie ma pojęcia dlaczego jego firma tworzy urządzenia ubieralne. Bo moda? Bo potrzebne? Tego nie wie nikt.
Okazuje się jednak, że Apple jak zwykle jest poza konkurencją – przynajmniej w tym segmencie. W ostatnim kwartale ubiegłego roku Apple sprzedało 8 milionów zegarków Apple Watch jednocześnie bijąc rekordy i zajmując najwyższe podium na rynku. W całym 2017 roku firma dostarczyła do użytkowników 18 milionów inteligentnych zegarków – o 54% więcej niż w przypadku 2016 roku. Wzrosty? I to jeszcze jeszcze jakie. Wygląda także na to, że ten trend utrzyma się z czasem, a sprzedaż Apple Watcha wcale nie będzie słabła. Te wyniki są jeszcze bardziej imponujące biorąc pod uwagę, iż najnowsza wersja Watcha zadebiutowała 22 września i od początku użytkownicy mieli problem z jej zakupem, głównie przez ograniczenia regionalne oraz problemy Amerykanów z produkcją akcesorium.
Apple Watch Series 3 – specyfikacja, wygląd, funkcje, cena i data premiery
Sam nie wiem, co o tym wszystkim sądzić. Nie używałem Apple Watch na co dzień, jednak moja przyjemność obcowania z tym sprzętem zakończyła się, kiedy zobaczyłem, jak wygląda oraz jak działa sam interfejs – maksymalna brzydota i toporność. Oczywiście to wszystko kwestia gustu.
Czasami naprawdę nie wierzę w to, jak Apple udaje się bić tego typu rekordy i pokazywać, że segment, który teoretycznie przechodzi mega stagnację jest dalej polem, z którego można wycisnąć sporą ilość pieniędzy. Zapytam więc jeszcze raz…
Jak oni to robią?
Źródło: Canalys
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.