Nowe badanie przeprowadzone przez CIRP wskazuje, że Androidowcy mają większą słonność do bycia lojalnymi marce niż posiadacze iOS-a. Wskaźnik ten osiągnął najwyższy wynik w historii.
Badanie przeprowadzone przez CIRP (Consumer Intelligence Research Partners) wskazuje, że od 2016 roku wzrasta liczba posiadaczy urządzeń z Androidem, którzy pozostają wierni wybranej marce. Obecnie, wskaźnik ten ma być najwyższy w historii pomiarów.
W badaniu wzięto pod uwagę konsumentów w USA, którzy pozostali z platformą, z której korzystali przed wymianą smartfona na nowy w 2017 roku. Dokładnie 91% użytkowników Androida było lojalnych wobec wcześniejszego wyboru. W przypadku urządzeń z iOS-em wynik ten wynosił tylko 86%. Oznacza to, że w dobie wyboru jednej platformy z dwóch dostępnych sprawia, że przeciętny użytkownik po dokonanej decyzji postanawia niczego nie zmieniać.
Warto wziąć pod uwagę jeszcze jeden fakt. Urządzeń z Androidem jest na świecie znacznie więcej niż z iOS-em. Przy zbalansowaniu liczb tak, aby wyniki odzwierciedlały rzeczywistość wynika, że na iOS-a przenosi się więcej posiadaczy Androida niż odwrotnie. W większości przypadków postawienie na system Apple’a sprawia, że konsument zostaje wciągnięty w ekosystem giganta z Cupertino i trudniej jest mu z niego przenieść się na inne. Oczywiście to tylko jedna z przyczyn, która może wyjaśniać takie rezultaty.
Źródło: TechCrunch
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.