Ostatnimi czasy, zalewamy was informacjami o nowym sprzęcie i aplikacjach. Przeglądając Internet natknąłem się na ciekawy artykuł, który pokazuje jak łatwo zaistnieć w mobilnym świecie dzięki App Store. Oczywiście potrzebne są zdolności programistyczne i dzięki nim bankrut Nicholas Ethan stanął na nogi.
Problemy finansowe Nicholasa Ethana.
Wszystko zaczęło się od problemów w firmie Sun Microsystems, w której pracował Ethan. Jego premie zostały obcięte, dochody spadły a finansowy dołek się pogłębiał. W pewnej chwili Ethan i jego żona Nicole, stanęli nawet przed widmem sprzedaży domu. Było co raz gorzej.
Wtedy właśnie Ethan zawarł z Nicole umowę – Ona zajmie się sama wychowywaniem 2 dzieci, on cały wolny czas poświęci programowaniu gry dla iPhona. 30 letni Ethan miał nadzieje sprzedać tyle kopii gier, by wyjść z finansowych tarapatów.
Po dwu miesięcznej walce z kodem źródłowym aplikacji, gra była gotowa. Zasady funkcjonowania Apple App Store są proste. Apple potrąca od developerów 30% zysków. Ethan uważa to za uczciwy układ. Cenę swojej gry ustalił na 2,99 dolara łatwo wiec obliczyć, że „na czysto” Ethan zarobi około 2,09 dolara za każdą sprzedaną kopię gry.
Efekty, których nikt się nie spodziewał.
iShot to turowa gra, gdzie kilka losowo rozmieszczonych czołgów usiłuje zniszczyć się nawzajem. Idea gry nie była własnością Ethana. Przypominają mi się takie tytuły jak Worms, Tanks, Scorched Earth oraz napisana w Basicu „banana” z czasów gdy królował DOS i Windows 3.1. Jak to możliwe, że „oklepany” pomysł zaistniał na rynku?
Nie ma wątpliwości – bez rynku oprogramowania jakim jest App Store, Ethan skazany byłby na porażkę. Cena aplikacji dla iPhona często jest nie wygórowana, dlatego gry i programy kupowane są pod wpływem impulsu. Pomogła też „grywalność” opierająca się na sprawdzonym pomyśle i dobre podejście marketingowe naszego bohatera.
Ethan wiedział, że App Store to właściwe miejsce dla jego aplikacji. Ogromna liczba użytkowników, bezpłatna reklama, i zero kosztów, które musiał by ponieść się aby zaistnieć w branży (nie licząc 30% dla Apple). Jednak to wszystko mogło nie wystarczyć. Kluczem do sukcesu była bezpłatna wersja gry – iShot Lite.
iShot Lite była jak reklama, miała promować bogatszą wersję, za którą trzeba było już zapłacić. Darmowa wersja przez kilka dni, plasowała się jako numer 1 wszystkich darmowych gier dla iPhone’a. Wersja płatna wspinała się za to, po szczeblach list gier płatnych a niedługim czasie znalazła się u ich szczytu. 6 stycznia Ethan zarobił 2000 dolarów na tej grze. 11 stycznia wysłał 2 tygodniowe wypowiedzenie umowy o prace, do Sun Microsystems.
700,000 dolarów w miesiąc.
W najlepszym dniu, iShot sprzedał się w liczbie 17,000 kopii! Przełożyło się to na prawie 37,000 dolarów zysku! Ethan szacuje, że łącznie udało mu się zarobić ponad 700,000 dolarów. Obecnie pracuje nad iShot w wersji 2.0. Ma też kilka innych pomysłów, przez co zdecydował się na założenie własnego studia „Naughty Bits”.
Ethan Nicholas, 30 letni programista ukończył studia i we wczesnym wieku poświęcił się programowaniu. Dziś wie, że jego „American Dream” się spełnił. Pracuje w domu, ma lepszy kontakt z dziećmi i robi to co lubi. Przez cały ten czas wsparciem była dla niego żona, która zawsze w niego wierzyła i pokładała nadzieje w tym co robił.
Blog Ethana: http://ethannicholas.com/
Źródło: Newsobserver
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.