Kilka tygodni temu informowaliśmy Was, iż Motorola zamierza zmienić swą strategię w zakresie realizacji sprzętu – nacisk ma być przeniesiony z ilości realizowanych modeli na ich innowacyjność i niepowtarzalność. Okazuje się, iż tą drogą zamierza pójść jeszcze kilka innych firm. Co nimi kieruje?
Krótko po oświadczeniu Motoroli w sprawie nowej polityki firmy, pojawiła się plotka pochodząca od redaktorów tajwańskiego serwisu DigiTimes, którzy przekonywali, iż tą samą drogą zamierzają pójść jeszcze RIM, Sony i HTC. Wszystkie wymienione firmy mają ograniczyć liczbę modeli wypuszczanych na rynek i nawiązać tym samym do strategii stosowanej przez Apple. Konkurenci amerykańskiej korporacji zamierzają ponoć wypuszczać 1-2 flagowce w roku.
Do tej pory informacje te nie były komentowane przez przedstawicieli wymienionych firm. To się jednak zmienia. Szef brytyjskiego oddziału HTC – Phil Roberson – poinformował, iż w drugim kwartale 2012 pojawią się smartfony HTC z wyższej półki, ale z każdym rokiem liczba nowych modeli będzie się zmniejszać. Po pierwsze, wynika to gorszych wyników firmy w IV kwartale 2011 roku (zysk zmniejszył się o 26%, więc strategia firmy nie może być właściwa), a po drugie, postanowiono pójść za przykładem Apple, które bije rekordy sprzedaży wprowadzając na rynek jeden smartfon w ciągu roku.
Źrodła: DigiTimes, Torg
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Samsung Galaxy M35 5G ma nową cenę w Polsce. Teraz najbardziej opłacalnego Samsunga kupisz u…
Świeżutki iPhone 17 Air jednak nie będzie taki, jak się spodziewaliśmy. Jego rozmiary mogą niestety…
Motorola Razr 60 przed premierą zdradza pierwsze detale specyfikacji technicznej. Tańsza składana Motorola przynosi dobre…
Zeszłoroczny hit FPP do kupienia w super cenie – już teraz mogę Wam zdradzić, że…
Jeden z najbardziej wypasionych telefonów 2025 roku dopiero zadebiutował, a już doczekał się edycji specjalnej.…
Samsung rozpoczyna współpracę z PKO Bankiem Polskim. To dobra wiadomość zarówno dla klientów polskiego banku,…