Tajwański producent, który do tej pory znany był bardziej z braku inwestycji w marketing, postanowił zaskoczyć i nawiązał współpracę z McLarenem – jednym z najbardziej znanych na świecie producentów sportowych samochodów, która posiada także swój team w Formule 1.
HTC – producent do którego osobiście żywię niezwykłą sympatię, od zawsze cierpiał z powodu braku porządnej kampanii reklamowej. Gdyby taka w końcu się pojawiła, z pewnością byłaby w stanie przyciągnąć nowych klientów i zachęcić użytkowników do zakupu ich produktów. Najwyraźniej, w końcu ktoś przejrzał na oczy i postanowił zrobić coś w tym kierunku.
Premiera nowego flagowca i nowa polityka reklamowa?
23 maja miała miejsce oficjalna światowa premiera nowego flagowca od HTC. Model U12+ posiada wszystko, czego mogliśmy się spodziewać po urządzeniu z 2018 roku. Po raz kolejny staje się pełnoprawnym rywalem czołowych modeli, innych producentów, takich jak Samsung Galaxy S9/S9+, Huawei P20/P20 Pro, LG G7 ThinQ, a także iPhone X. Prawdę mówiąc cofając się rok, czy dwa lata wstecz można byłoby powiedzieć dokładnie to samo. Problem jest taki, że wszystkie urządzenia oprócz HTC, notują co roku lepsze lub gorsze wyniki sprzedaży, ale nikt nie ma tak dramatycznej sytuacji jak Tajwańczycy.
W tym roku sytuacja może ulec poprawie. Wszystko przez fakt, że producentowi udało się nawiązać współpracę z jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w dziale motorsportu – firmą McLaren.
Na czym będzie polegała współpraca?
Jak głosi komunikat brytyjskiego producenta, umowa z HTC została podpisana na kilka lat. Głównym jej celem, jest dostarczenie nowych wrażeń z sportu i przekazanie ich do fanów F1, w sposób jakiego wcześniej nie było.
Połączenie sił ma szczególny cel, w postaci rozszerzenia wrażeń, podczas korzystania z okularów do wirtualnej rzeczywistości. Z tej okazji powstanie specjalna edycja HTC Vive sygnowana logiem firmy McLaren, dzięki której fani Formuły 1, będą mogli doświadczyć niesamowitych przeżyć i poczuć się jakby naprawdę znajdowali się wewnątrz bolidu.
HTC stanie się również oficjalnym partnerem VR programu e-sportowego McLarena, oferując pierwsze na świecie konkursy e-sportowe VR zintegrowane z prawdziwym sportem.
Czy to przyniesie jakieś efekty?
Osobiście wierzę, że reklama podczas weekendu wyścigowego, który śledzi kilkadziesiąt tysięcy ludzi na żywo, oraz następne kilkanaście milionów, przed telewizorami – w postaci loga producenta na bolidach, może zaciekawić sporą część kibiców i być może z własnej ciekawości, postanowią zgłębić wiedzę na temat firmy.
Gdyby była tylko możliwość przyznania nagrody w dziedzinie 'najbardziej niedoceniania firma na rynku smartfonów' – HTC zajęłoby pierwsze miejsce, wyprzedzając konkurencję z dużą przewagą.
HTC U12+ oficjalnie – cena, specyfikacja i pierwsze wrażenia. Bardzo udana ewolucja
źródło: McLaren
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.