Jesteśmy świadkami ważnej chwili dla polskiego rynku smartfonów: Samsung został zdetronizowany przez Huawei. Chińczycy sprzedali w pierwszym kwartale 2018 roku najwięcej smartfonów ze wszystkich producentów i zostali nowymi liderami w Polsce. Kilka lat temu to było nie do pomyślenia.
Najnowszy raport IDC dotyczący sprzedaży smartfonów w Polsce mówi, że w pierwszym kwartale kupiliśmy łącznie 2,1 milionów egzemplarzy. W stosunku rok do roku jest to wzrost o niecałe 2%. Rynek urządzeń mobilnych nie rozwija się tak dynamicznie, jak jeszcze kilka lat temu, jednak nie stoi też w miejscu.
Przypominam, że statystyki dotyczące całej Europy mówią o spadku sprzedaży telefonów i to o aż 6,3%, więc Polska jest „zieloną wyspą” (jakkolwiek się to kojarzy).
A jak wyglądał udział poszczególnych producentów? Czy Samsung znowu okazał się liderem?
Odpowiedź na zadane w poprzedniej sekcji pytanie może kogoś zaskoczyć, ale nie, Samsung nie jest już liderem sprzedaży smartfonów w Polsce. Koreańczycy z udziałem na poziomie 31% zajęli drugie miejsce, ustępując miejsce na najwyższy stopniu podium firmie Huawei, która odpowiada za 32% sprzedaży.
To ważna chwila dla polskiego rynku smartfonów. Nie dość, że Samsung stracił pozycję lidera po wieloletniej dominacji w naszym kraju, to na dodatek musiał ustąpić miejsca producentowi, który do niedawna praktycznie nie istniał na polskim rynku smartfonów lub, delikatnie mówiąc, nie kojarzył się zbyt przyjemnie.
Kilkuletnia praca Huawei w Polsce przyniosła owoce i Chińczycy mają co świętować. Dodatkowo Huawei ciągle się zbroi, wprowadzając do naszego kraju tanie smartfony z modnymi ekranami 18:9, które intensywnie promuje. To pośredni skutek zablokowania ekspansji tej marki w USA – Huawei przerzuciło środki na marketing w tym kraju właśnie do Europy, co widać, słychać i czuć. Przypominam, że dane nie obejmują sprzedaży smartfonów Huawei P20, więc bieżący kwartał może być jeszcze lepszy.
Jednak to tylko częściowa zasługa tej firmy, gdyż swoje trzy grosze wtrącił sam Samsung. Producent z Korei Południowej ewidentnie nie jest w formie i nie pokazuje niczego zaskakującego, jednocześnie utrzymując wysoką cenę swoich smartfonów.
Samsung próbuje ratować sytuację poprzez wprowadzanie nowych smartfonów, takich jak Galaxy A6 i Galaxy A6+ czy Galaxy J6. Patrząc na ich specyfikację i cenę wątpię jakoś w sprzedażowy sukces. Inną metodą są promocje na sprzedawane już telefony, m.in. na Galaxy Note 8.
Omawiany raport IDC nie jest zbytnio szczegółowy i tylko wymienia kolejnych największych producentów. Są nimi Apple, Xiaomi i LG. Szczególnie imponujące jest to, że Xiaomi jest dostępne w Polsce zaledwie od niecałych dwóch lat, a mimo to przegoniło już LG. Czy przegoni też Apple?
Źródło: IDC
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Nie tylko OPPO Find X8 Pro był gwiazdą dzisiejszej premiery. Wraz z nim debiutował OPPO…
Być może zbyt surowo oceniłem flagowce pracujące na procesorze Snapdragon 8 Elite. Są gorące, ale…
Epic Games Store znów rozdaje nową grę za darmo. Tym razem jest mrocznie i tajemniczo.…
Do globalnej premiery zmierza POCO F7 oraz POCO F7 Ultra. Certyfikacja smartfonów Xiaomi to świetna…
HONOR 300 na zdjęciach prezentuje się zjawiskowo. To będzie wyjątkowo cienka brzytwa, która nie przekroczy…
Oto oficjalny wygląd nowego Xiaomi, którego będziemy często polecać. Nazywa się Redmi K80, choć do…