Microsoft wcale nie zamierza rezygnować z działki tabletów – potwierdzają to najnowsze, choć wciąż nieoficjalne informacje prosto z siedziby giganta w Redmond, gdzie ponoć szykowany jest nowy, tani tablet z rodziny Surface.
Nie da się ukryć, że ostatnimi czasy inwestycja w tablety to działanie, które obarczone jest bardzo wysokim ryzykiem niepowodzenia – sprzedaż tych sprzętów nieustannie spada od kilku lat, a zarobić na tym biznesie jest naprawdę bardzo trudno. Kilka tygodni temu mówiło się o wielkim powrocie Sony na ten rynek za pośrednictwem modelu Xperia Z5 Tablet, ale ostatecznie japoński koncern wycofał się z tego pomysłu, oficjalnie tłumacząc się małymi zarobkami z tytułu sprzedaży smartfonów, a w praktyce zapewne obawiając się spektakularnej porażki.
Microsoft szykuje nowego, taniego tableta Surface
Co tu dużo mówić – lekko nie jest. Co innego jednak Microsoft, który prawdopodobnie znów chce zaatakować tę działkę wraz z nowym sprzętem reprezentującym linię sprzętów o nazwie Surface (co raczej nikogo nie dziwi). Według wstępnych informacji koncern z Redmond pracuje nad tabletem o oznaczeniu Lex, który miałby trafić na rynek najprawdopodobniej jeszcze jesienią tego roku. Bardzo interesującą informację jest fakt, że Microsoft celuje w stosunkowo tanią, jak na sprzęty z rodziny Surface, półkę cenową. Surface Lex ma bowiem kosztować około 400 dolarów, stanowiąc jednocześnie tańszą alternatywę dla modelu Surface 3, który kosztuje około 500 dolców.
Co ciekawe, wraz z nowym sprzętem ma zadebiutować także nowe etui wraz z klawiaturą oraz portem USB typu C o kodowej nazwie Gibs. Całość wygląda natomiast jak próba podboju segmentu edukacyjnego, gdzie zawiązuje się coraz większa rywalizacja pomiędzy największymi producentami. Zaległości w tej materii wraz z nowym, tanim iPadem próbuje nadrobić zaległości w tej materii, a solidną odpowiedzią na tę propozycję miałby okazać się właśnie tani Surface Lex.
To może się udać
No cóż – wydaje się, że jeżeli ktoś jeszcze ma szansę na to, by zaistnieć na rynku tabletów, to bez wątpienia jest to właśnie Microsoft. Sukces sprzętów z rodziny Surface nie jest przypadkowy, bo to zwyczajnie naprawdę dobre urządzenia, choć nie należące do najtańszych. Próba zaatakowania nieco tańszej półki może się powieść, bo po pierwsze – segment edukacyjny wciąż nie jest odpowiednio zagospodarowany, a po drugie – zainteresowanie ze strony dotychczasowych użytkowników urządzeń z linii Surface także powinno być odpowiednio wysokie. Cóż, czekamy więc na pierwsze, oficjalne infomacje!
źródło: notebookcheck
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.