Pod koniec ubiegłego miesiąca świat obiegła informacja, jakoby aplikacja Wiadomości od Samsunga wysyłała zdjęcia bez wiedzy użytkownika. To spory problem dlatego też głos w tej sprawie postanowił zabrać przedstawiciel Samsung Polska.
Kilka dni temu, na naszym portalu ukazał się artykuł wspominający o zjawisku wysyłania zdjęć bez wiedzy użytkownika, poprzez aplikację firmy Samsung, która znajduje się na każdym urządzeniu tej marki. Nie da się ukryć, że to spory problem, a zarazem niekomfortowa sytuacja zarówno dla użytkowników, jak i producenta.
O co właściwie chodzi?
Problem, który szerzej opisał dla Was Aleksander Rapicki, opierając się na doniesieniach serwisu androidcentral (oficjalne źródło Reddit), dotyczył nowej aktualizacji aplikacji Wiadomości do wersji 5.0.21.18. Zgłoszenia dotyczyły głównie modeli Galaxy Note 8, Galaxy S9 oraz Galaxy S9+, a zatem najmocniejszych smartfonów w ofercie producenta. Nic zatem dziwnego, że każdy zaczął się martwić, nawet sam producent.
Użytkownicy Samsungów, uważajcie – Wasze fotki mogą zostać udostępnione osobom postronnym
Sprawą zainteresował się przedstawiciel Samsung Polska
Nie powinno nikogo dziwić, że sprawa związana z problemami aplikacji stała się dla producenta priorytetem. Tak dużym, że swoje zainteresowanie wykazał nawet polski oddział firmy, a reprezentuje go Olaf Krynicki, rzecznik prasowy Samsung Polska. Poinformował nas, że Samsung bacznie przyglądał się tej sprawie przez ostatnie dni i co istotne, nie stwierdzono żadnych usterek. Poniżej pełna wypowiedź Olafa.
Samsung wnikliwie weryfikował temat przez ostatnie kilka dni. W wyniku naszych ustaleń nie stwierdzono żadnych usterek, zarówno od strony sprzętu jak i oprogramowania, które mogą mieć związek z omawianym przypadkiem. W skali globalnej nie odnotowaliśmy podobnych doniesień ze strony użytkowników, jednak będziemy kontynuować działania w celu wyjaśnienia sprawy
Olaf Krynicki, rzecznik prasowy Samsung Polska
Czy zatem jest się czego obawiać?
Jeżeli takowy problem został zgłoszony przez amerykańskich użytkowników smartfonów marki Samsung, to zapewne występował. Pewne jest, że są to przypadki pojedyncze, a zatem nie jest to problem na skalę światową. Warto jeszcze odnotować fakt, że żadna z tych informacji nie została oficjalnie potwierdzona, a zatem nie możemy mieć 100% pewności, że faktycznie taki problem występuje.
Źródło: Samsung Polska
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.