Rynek smartfonowych aplikacji wydaje się przesądzony na korzyść Androida — Google w 2017 roku posiadał 70 procent udziału w globalnej liczbie pobrań. Jednak to Apple zgarnia więcej zysku ze swojego sklepu.
W ciągu ostatnich kilku lat Android zbudował sobie ogromną przewagę nad iOS’em i zgarnął monopol na rynku aplikacji. Nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ liczbę urządzeń z Androidem szacuje się na ponad 2 miliardy, a sama ich sprzedaż stanowi 85 procent rynku światowego. To sprawia, że twórcy programów traktują Google Play jako swoją główną platformę. Czy popularność sklepu przynosi zatem więcej pieniędzy? Okazuje się, że nie.
App Store zarabia prawie dwukrotnie więcej
Według badań App Annie i infografiki Statisty, posiadacze urządzeń Apple’a są skłonni wydawać o wiele więcej na aplikacje niż ich androidowi “koledzy”. Co ważne, nie jest to jedynie okresowy trend, a stała tendencja.
App Store wygenerował w 2017 r. aż 66 procent światowego zysku w sprzedaży aplikacji, posiadając zaledwie 30 procent liczby pobrań. Natomiast gigantyczny sklep Google’a pozostał pod względem zarobkowym daleko w tyle.
Przewaga w zysku Apple’a utrzymuje się od lat i nie wydaje się, żeby kalifornijskiej spółce miało cokolwiek zagrozić. Bynajmniej, nie na rynku aplikacji.
Google na ilość, Apple na jakość
App Store posiada o ponad milion mniej programów niż jego bezpośredni konkurent. Wynika to z faktu, że aplikacje zamieszczone w sklepie Apple’a są zwykle testowane i odsiewa się większość śmieciowych programów. Natomiast w gigantycznym Google Play wciąż znajdziemy tysiące bezużytecznych apek, które tylko zalegają na serwerach.
Różnice w rynku konsumenckim wynikają również z tego, że fani iPhone’ów od zawsze byli skłonni wydać więcej pieniędzy na produkty ich ulubionej firmy. Apple zbudowało wokół siebie grono oddanych klientów, a ta taktyka zdaje się idealnie przekładać na zysk.
Oba sklepy nie są i pewnie długo nie będą idealne, jednak to na barkach Androida spoczywa teraz zmniejszenie dystansu do swojego konkurenta.
Źródło: Statista, App Annie
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.