>
Kategorie: Android Gry i aplikacje iOS

Użytkownicy urządzeń od Apple są skłonni płacić więcej za aplikacje. Tylko dlaczego?

Rynek smartfonowych aplikacji wydaje się przesądzony na korzyść Androida — Google w 2017 roku posiadał 70 procent udziału w globalnej liczbie pobrań. Jednak to Apple zgarnia więcej zysku ze swojego sklepu.

W ciągu ostatnich kilku lat Android zbudował sobie ogromną przewagę nad iOS’em i zgarnął monopol na rynku aplikacji. Nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ liczbę urządzeń z Androidem szacuje się na ponad 2 miliardy, a sama ich sprzedaż stanowi 85 procent rynku światowego. To sprawia, że twórcy programów traktują Google Play jako swoją główną platformę. Czy popularność sklepu przynosi zatem więcej pieniędzy? Okazuje się, że nie.

App Store zarabia prawie dwukrotnie więcej

Według badań App Annie i infografiki Statisty, posiadacze urządzeń Apple’a są skłonni wydawać o wiele więcej na aplikacje niż ich androidowi “koledzy”. Co ważne, nie jest to jedynie okresowy trend, a stała tendencja.

App Store wygenerował w 2017 r. aż 66 procent światowego zysku w sprzedaży aplikacji, posiadając zaledwie 30 procent liczby pobrań. Natomiast gigantyczny sklep Google’a pozostał pod względem zarobkowym daleko w tyle.

Przewaga w zysku Apple’a utrzymuje się od lat i nie wydaje się, żeby kalifornijskiej spółce miało cokolwiek zagrozić. Bynajmniej, nie na rynku aplikacji.

Google na ilość, Apple na jakość

App Store posiada o ponad milion mniej programów niż jego bezpośredni konkurent. Wynika to z faktu, że aplikacje zamieszczone w sklepie Apple’a są zwykle testowane i odsiewa się większość śmieciowych programów. Natomiast w gigantycznym Google Play wciąż znajdziemy tysiące bezużytecznych apek, które tylko zalegają na serwerach.

Różnice w rynku konsumenckim wynikają również z tego, że fani iPhone’ów od zawsze byli skłonni wydać więcej pieniędzy na produkty ich ulubionej firmy. Apple zbudowało wokół siebie grono oddanych klientów, a ta taktyka zdaje się idealnie przekładać na zysk.

Oba sklepy nie są i pewnie długo nie będą idealne, jednak to na barkach Androida spoczywa teraz zmniejszenie dystansu do swojego konkurenta.

Źródło: Statista, App Annie

Dawid Bonkowski

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • POCO
  • Telefony

Redmi Turbo 4 Pro / POCO F7 bez tajemnic. Znamy ceny, pełną specyfikację i design nowego króla polskich promocji

Pełna specyfikacja oraz ceny POCO F7 / Redmi Turbo 4 Pro trafiły do sieci od…

18 kwietnia 2025
  • Infinix
  • Newsy
  • Telefony

Dosłownie śmierdzi mi to sukcesem. Ten smartfon ma baterię 5500 mAh, niską cenę i przez pół roku będzie ładnie pachnieć

Infinix Note 50s 5G+ to smartfon z pachnącą obudową w cenie, której raczej byś się…

18 kwietnia 2025
  • Promocje

Dobrze oceniana strategia trafiła na kapitalną promocję. Fani gatunku przybywajcie!

Świetna strategia – Banished swego czasu zdobyła niemałą popularność na Steam, teraz kilka lat po…

18 kwietnia 2025
  • Motorola
  • Newsy
  • Telefony

To będzie najlepszy składany flagowiec 2025 r. Ekrany LTPO 165 Hz, 4700 mAh i szybkie ładowanie przewodowe + bezprzewodowe

Poznaliśmy specyfikacji flagowca Motorola razr 60 Ultra na kilka dni przed oficjalną premierą. Składany smartfon…

18 kwietnia 2025
  • Newsy
  • Nubia
  • Telefony

Ten tani flagowiec do zdjęć poskromi Samsunga i Xiaomi. Zwłaszcza jego cena może zachwycić

Prawdziwie pełnowymiarowy ekran, niespotykany design i świetna wycena. W taki sposób zapowiada się nowa nubia…

18 kwietnia 2025
  • Newsy
  • Redmi
  • Telefony

Xiaomi podało cenę POCO F7 przed premierą. Ależ to będzie sztos za malutką kasę

Redmi Turbo 4 Pro będzie pierwszym telefonem na świecie ze Snapdragonem 8s Gen 4. Producent…

18 kwietnia 2025