>
Kategorie: Android Gry i aplikacje iOS

Użytkownicy urządzeń od Apple są skłonni płacić więcej za aplikacje. Tylko dlaczego?

Rynek smartfonowych aplikacji wydaje się przesądzony na korzyść Androida — Google w 2017 roku posiadał 70 procent udziału w globalnej liczbie pobrań. Jednak to Apple zgarnia więcej zysku ze swojego sklepu.

W ciągu ostatnich kilku lat Android zbudował sobie ogromną przewagę nad iOS’em i zgarnął monopol na rynku aplikacji. Nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ liczbę urządzeń z Androidem szacuje się na ponad 2 miliardy, a sama ich sprzedaż stanowi 85 procent rynku światowego. To sprawia, że twórcy programów traktują Google Play jako swoją główną platformę. Czy popularność sklepu przynosi zatem więcej pieniędzy? Okazuje się, że nie.

App Store zarabia prawie dwukrotnie więcej

Według badań App Annie i infografiki Statisty, posiadacze urządzeń Apple’a są skłonni wydawać o wiele więcej na aplikacje niż ich androidowi “koledzy”. Co ważne, nie jest to jedynie okresowy trend, a stała tendencja.

App Store wygenerował w 2017 r. aż 66 procent światowego zysku w sprzedaży aplikacji, posiadając zaledwie 30 procent liczby pobrań. Natomiast gigantyczny sklep Google’a pozostał pod względem zarobkowym daleko w tyle.

Przewaga w zysku Apple’a utrzymuje się od lat i nie wydaje się, żeby kalifornijskiej spółce miało cokolwiek zagrozić. Bynajmniej, nie na rynku aplikacji.

Google na ilość, Apple na jakość

App Store posiada o ponad milion mniej programów niż jego bezpośredni konkurent. Wynika to z faktu, że aplikacje zamieszczone w sklepie Apple’a są zwykle testowane i odsiewa się większość śmieciowych programów. Natomiast w gigantycznym Google Play wciąż znajdziemy tysiące bezużytecznych apek, które tylko zalegają na serwerach.

Różnice w rynku konsumenckim wynikają również z tego, że fani iPhone’ów od zawsze byli skłonni wydać więcej pieniędzy na produkty ich ulubionej firmy. Apple zbudowało wokół siebie grono oddanych klientów, a ta taktyka zdaje się idealnie przekładać na zysk.

Oba sklepy nie są i pewnie długo nie będą idealne, jednak to na barkach Androida spoczywa teraz zmniejszenie dystansu do swojego konkurenta.

Źródło: Statista, App Annie

Dawid Bonkowski

Najnowsze artykuły

  • iQOO
  • Newsy
  • Telefony

5000 nitów, 7300 mAh i flagowy design. Pokaż mi lepszy telefon do 1000 złotych

W półce cenowej do 1000 złotych robi się bardzo ciasno. iQOO Z10 podbija stawkę baterią…

29 marca 2025
  • Newsy
  • Redmi
  • Telefony

Nowy, tani Redmi zadebiutował. Najśmieszniejsze jest to, że w Polsce kupisz go 30% taniej niż w Azji

Redmi 13x zadebiutował oficjalnie. Ten tani Xiaomi ma już swój odpowiednik w Polsce, którego taniej…

29 marca 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Wearables

Użytkownicy zegarków Samsunga w tarapatach. Kluczowa funkcja nie działa

Zegarki Samsung Galaxy Watch i Galaxy Watch Ultra mają spore problemy. Nie działa w nich…

29 marca 2025
  • Newsy
  • Telefony
  • Wiadomość dnia

ManiaK Tygodnia#3. Motorola rządzi, OnePlus szokuje, a Xiaomi przypomniało sobie o swojej opłacalności

W 3 odcinku podsumowania newsów w technologii dowiesz się o nowych Motorolach, grubym jak beczka…

29 marca 2025
  • Garmin
  • Newsy
  • Wearables

Garmin sięga do portfela Polaka. Każe sobie płacić więcej niż w USA

Garmin Connect+ to nowa, płatna subskrypcja, która dodaje zegarkom marki sporo nowych funkcji. Użytkownicy są…

29 marca 2025
  • Apple
  • Newsy
  • Telefony

Składany iPhone szykuje się do rozwalenia konkurencji. Ten element mu to zagwarantuje

Składany iPhone Fold wydaje się rzeczywiście istnieć. Apple jednak chce iść tą drogą i dołączyć…

29 marca 2025