>
Kategorie: Apple Newsy Wearables

Apple sprzedaje miliony smartwatchy, ale Tim Cook raczej nie będzie szczęśliwy

W branży technologicznej niejednokrotnie wzrost oznacza… spadek. Tak właśnie jest w przypadku koncernu z Cupertino i smartwatcha Apple Watch.

Od kilku kwartałów branżę wearables najlepiej określało stwierdzenie: „to biznes, na którym tracą wszyscy, oprócz Apple”. Choć smartwatche i opaski fitness po piorunującym wejściu na rynek spotykają się z regularnie malejącym zainteresowaniem, to gigant z Cupertino za pośrednictwem swojego Apple Watcha zawsze znajdował patent na dobre zarobki. Wygląda jednak na to, że konkurencja zaczyna powoli wracać do gry.

Niby wzrost, a jednak spadek

Wedle badań firmy analitycznej Canalys w drugim kwartale 2018 roku na świecie sprzedało się 10 milionów urządzeń typu „wearables”, co stanowi wzrost w porównaniu do wcześniejszych miesięcy o około 2 miliony sztuk. Z wzrostów może cieszyć się także Apple, bowiem firma sprzedała o 30% więcej swoich smartzegarków, co w rezultacie dało 3,5 miliona dostarczonych klientom egzemplarzy Apple Watch. Paradoksalnie jednak ten rezultat przełożył się… na spadki udziałów w rynku.

Okazuje się bowiem, że reszta producentów także zaczęła przyspieszać, tym samym zmniejszając dominację Apple na rynku. Tim Cook i spółka mogą pochwalić się wpływem na rynek na poziomie 34%, co stanowi spadek aż o 9% w porównaniu do pierwszych trzech miesięcy 2018 roku. Wygląda więc na to, że Apple z jednej strony może odtrąbić sukces, z drugiej zaś – niekoniecznie.

Nie da się ukryć, że jest to dość nowa sytuacja dla Apple. Jeszcze w czwartym kwartale 2017 roku firma rządziła i dzieliła na rynku wearables, odpowiadając za ponad 60 procent sprzedaży. W ciągu kilku miesięcy udziały spadły więc blisko o połowę, i choć w siedzibie firmy z logiem „nadgryzionego jabłka” pewnie jeszcze daleko do paniki, to faktem jest, że pozostali producenci – zapewne z Xiaomi i bardzo udaną opaską Mi Band 3 na czele – bardzo mocno atakują i wpływają na kształt rynku wearables.

Odpowiedź? Nowy Apple Watch

Jaka będzie więc odpowiedź Apple na niekorzystne rynkowe trendy. To chyba oczywiste – najpewniej już jesienią zobaczymy zupełnie nową odsłonę Apple Watcha, która zapewni przynajmniej kilka miesięcy oddechu i tendencji zwyżkowej. A reszta? Cóż, liczymy przede wszystkim na chińskich gigantów w postaci Huawei i Xiaomi, bo chyba tylko oni są w stanie rozruszać całą stawkę i pogrozić Apple palcem. Co byłoby oczywiście z korzyścią dla branży.

źródło: gsmarena

Amadeusz Cyganek

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Nothing
  • Telefony

Jeden z najlepszych tanich telefonów z Androidem 15 w Polsce. Oto nowości w aktualizacji

"Marsz aktualizacyjny" producenta Nothing trwa w najlepsze. Tym razem smartfon jego submarki doczekał się najnowszego…

18 stycznia 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

Sprawdź ceny Galaxy S25 (+, Ultra) przed premierą. Czy flagowce Samsung w tym roku będą droższe?

Debiut serii Samsung Galaxy S25 jest coraz bliżej. W przyszłym tygodniu poznamy nowe flagowce na…

18 stycznia 2025
  • Promocje

Kultowy RPG objęty gigantycznym 90% rabatem. Ten popularny tytuł kupisz za niecałe 20 zł

Kultowy RPG właśnie trafił na Steam z 90% rabatem. Ten pozwoli wam zaoszczędzić przy zakupie…

18 stycznia 2025
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Microsoft ostrzega przed WhatsApp. Na te kody bardzo uważaj

Microsoft ostrzega przed masowym oszustwem na WhatsApp. Tym razem chodzi o niebezpieczne kody QR. Sprawdź,…

18 stycznia 2025
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Znając tę funkcję w Revolut już zawsze rozpoznasz hakerów

Revolut przedstawia w aplikacji nowość, która zadba o bezpieczeństwo naszych danych i pieniędzy. To rozmowy…

18 stycznia 2025
  • Promocje

Wciągająca strategia turowa do kupienia w kapitalnej cenie. Zaoszczędzisz ponad 180 zł

Wciągająca strategia turowa jest obecnie na wyciągnięcie ręki wielu graczy. Objęta została bowiem kapitalną promocją,…

18 stycznia 2025