Samsung po raz kolejny reklamuje w charakterystyczny sposób swoje produkty i tym razem prezentuje wyższość Galaxy Note 9 nad produktami Apple. Huawei najwyraźniej nie chce zostać w tyle i dorzuca swoje trzy grosze.
Kilka tygodniu temu Samsung zdecydował się na dość niekonwencjonalne reklamy wprost atakujące jego bezpośredniego rywala – Apple. Wtedy zobaczyliśmy trzy krótkie filmy, teraz kolejne dwa. Jeszcze gorsze.
Poprzednie przekomarzanki dotykały słabych stron Apple w postaci przejściówek, szybkiego ładowania oraz możliwości aparatu. Nie były one zrobione delikatnie ani z wyczuciem smaku, natomiast wystawiały podstawionego pracownika z logiem Apple na bezpośredni atak. To pozwoliło Samsungowi dowolnie manipulować odbiorem.
Koreańczycy nie zrezygnowali z tej taktyki, wypuszczając na świat następne dwie reklamy. Ponownie zauważamy „pracownika Apple” oraz potencjalnych klientów, którzy zadają niewygodne pytania.
Pierwsza z najnowszych reklam odnosi się do tajemniczego pojęcia mocy. Znajdujemy się w salonie Apple oraz widzimy fana Galaxy Note 9, który zachwala nowego flagowca za jego niezrównaną siłę – nie wyjaśniono jednak dokładnie, czym ta siła ma być.
W odpowiedzi pracownik Apple przytacza jedną z funkcją iOS’a, co zbiega się z dezaprobatą fana Samsunga. Kurtyna. Nic bardziej konkretnego i ponad to, co zaprezentowały poprzednie reklamy.
Jeszcze śmieszniejszy jest fakt, że w najnowszych benchmarkach Galaxy Note 9 wypada gorzej od iPhone’a X. Ekran flagowej Galaktyki jest niewątpliwie jednym z najlepszych, ale wydajnością Note 9 nie powalił na kolana.
Druga reklama dotyczy bardziej kwestii smartfonopoglądowych, więc trudno jest jednoznacznie ją ocenić. Mianowicie Samsung przyczepił się do… braku rysika w iPhonie! Świat się kończy.
Steve Jobs, który dla klientów Apple stanowi niemalże bóstwo, podczas prezentacji pierwszego iPhone’a w 2007 roku tak skomentował pomysł z umieszczaniem rysika w smartfonach:
Kto chce używać rysika? Musisz go mieć, odkładać, aż w końcu go zgubisz. Nikt nie chce rysika, więc nie będziemy go używać. Będziemy używać najlepszego narzędzia wskazującego, jakie ma każdy z nas […]. Palca.
To oczywiste, że Apple nie wprowadzi rysika w smartfonach. Poza tym, rysik wciąż jest mało popularny i stanowi jedynie atrakcję – głównie w serii Note od Samsunga. Ciężko jest nim zastąpić palec.
Huawei tradycyjnie chce być w centrum uwagi, więc zamieścił na Twittera wpis głoszący, że tak naprawdę to oni wprowadzają nowe technologie w swoich smartfonach. Potrójna kamera, obiektyw 40 MP i pięciokrotny zoom. Chińczycy zapowiadają także więcej.
Trudno się z Huawei nie zgodzić. Ich flagowy model P20 Pro to najlepszy fotosmartfon na rynku, a Galaxy Note 9 jest przez wielu uważany za odgrzewany Galaxy Note 8 – może oprócz rysika, którego usprawniono.
A co wy sądzicie o taktyce Samsunga i jego nowych reklamach? Ta taktyka podniesie sprzedaż bądź przekona fanów Apple, że jednak #SamsungLepszy?
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Nie tylko OPPO Find X8 Pro był gwiazdą dzisiejszej premiery. Wraz z nim debiutował OPPO…
Być może zbyt surowo oceniłem flagowce pracujące na procesorze Snapdragon 8 Elite. Są gorące, ale…
Epic Games Store znów rozdaje nową grę za darmo. Tym razem jest mrocznie i tajemniczo.…
Do globalnej premiery zmierza POCO F7 oraz POCO F7 Ultra. Certyfikacja smartfonów Xiaomi to świetna…
HONOR 300 na zdjęciach prezentuje się zjawiskowo. To będzie wyjątkowo cienka brzytwa, która nie przekroczy…
Oto oficjalny wygląd nowego Xiaomi, którego będziemy często polecać. Nazywa się Redmi K80, choć do…