>
Kategorie: Gry i aplikacje Newsy Technologie

W Spotify zdecydowanie idzie nowe – już wkrótce każdy pominie reklamy?

Spotify to w naszym kraju wciąż najpopularniejsza platforma streamingu muzyki. Na całym świecie konkurencja jednak mocno naciska, a serwis chyba czekają mocno „proklienckie” zmiany.

Choć Spotify wciąż pozostaje topową platformą streamingu muzyki, to konkurencja zdecydowanie nie śpi – mocno napiera przede wszystkim Apple Music, usługa zdobywająca coraz większą popularność, a przecież jest także TIDAL, który co prawda radzi sobie najsłabiej, ale ma stabilne finansowanie ze strony muzycznego potentata – rapera Jay-Z.

Nie dziwi więc fakt, że włodarze Spotify kombinują z możliwościami swojego serwisu, by przekonać użytkowników od odsłuchiwania swoich ulubionych kawałków. Do tej pory najbardziej kłopotliwą kwestią dla użytkowników korzystających z darmowej oferty były reklamy – często były one odtwarzane nawet przez ponad minutę, co oczywiście mocno irytowało, choć jednocześnie pozwalało osiągnąć cel w postaci dużej liczby abonentów Premium, którzy mogli w prosty sposób wyłączyć czasami mocno nachalne reklamy. Wygląda jednak na to, że już wkrótce odsłuchiwanie i oglądanie materiałów promocyjnych nie będzie koniecznością.

Odsłuchiwanie reklam już nie będzie koniecznością

W Australii odpalono bowiem testy specjalnego narzędzia znanego jako „Active Media”. Choć ta nazwa wydaje się być piekielnie enigmatyczna, to nie kryje się za nią nic skomplikowanego – ta funkcja pozwala bowiem użytkownikom, którzy nie płacą za korzystanie ze Spotify, na rezygnację z oglądania materiału bądź też jego szybkie przewinięcie do samego końca „reklamówki”. To opcja, która do tej pory była dostępna tylko dla abonentów tego serwisu, a teraz miałaby zostać udostępniona dla każdego użytkownika Spotify.

Oczywiście nie jest to tylko i wyłącznie prezent dla posiadaczy kont w Spotify, bowiem za tą decyzją kryje się rzecz jasna rachunek biznesowy – funkcja ma bowiem pozwolić na określenie preferencji konsumentów, co ma sprzyjać lepszemu dobieraniu reklam do gustów użytkowników, co będzie się wiązać z większą szansą na odsłuchanie materiału, a także zwiększoną ilością pieniędzy, która spłynie na konto operatora serwisu poprzez odpowiednio spersonalizowane reklamy.

To sytuacja win-win

Trzeba przyznać, że to rozwiązanie, w którym i wilk syty, i owca cała. Nie da się bowiem ukryć, że konieczność odsłuchiwania reklam to w Spotify bardzo nużąca czynność, a jeżeli za zmianami miałyby także podążyć zwiększone zyski dla operatora serwisu to wydaje się, że nic nie stoi na przeszkodzie, by dokonać stosownych zmian. Pozostaje więc czekać na efekty australijskich testów.

źródło: trustedreviews

Amadeusz Cyganek

Najnowsze artykuły

  • Newsy

Kolejna zmowa cenowa polskich sklepów? UOKiK bierze pod lupę elektromarkety

UOKiK najprawdopodobniej wykrył kolejną zmowę cenową w największych polskich elektromarketach. Sprawa dotyczy marki Electrolux w…

1 kwietnia 2025
  • Amazfit
  • Newsy
  • Wearables

AMOLED, 14 dni pracy na baterii oraz najnowszy sensor biometryczny za 349 złotych? Tak, w nowym Amazficie

Wiodący producent prezentuje swój nowy smartwatch. Premiera Amazfit Bip 6 to zaoferowanie zupełnie nowego sprzętu…

1 kwietnia 2025
  • Promocje

Kultowa strategia do kupienia za 10 zł? Z tą ofertą jest to jak najbardziej możliwe!

Strategia należąca do kultowej serii jest obecnie do kupienia za śmieszne pieniądze. Zgadza się, Tropico…

31 marca 2025
  • Newsy
  • OnePlus
  • Telefony

Wystarczyła jedna aktualizacja, by ten smartfon na nowo stał się najbardziej opłacalny do 2000 złotych

OnePlus Nord 4 to dla wielu najbardziej opłacalny telefon do 2000 złotych. Teraz nowa aktualizacja…

31 marca 2025
  • Newsy
  • Telefony
  • Xiaomi

Następca najpiękniejszego telefonu Xiaomi zdradza specyfikację w nowym przecieku

Xiaomi Civi 5 Pro to następca pięknego smartfona z pogranicza średniaków i flagowców. Dzięki przeciekowi…

31 marca 2025
  • Oppo
  • Telefony
  • Testy
  • Wiadomość dnia

5800 mAh, AI, 12/512 GB i IP69. Gdy pojawią się promocje, na listę opłacalności trafią nowe hity

OPPO Reno 13 Pro 5G i OPPO Reno 13 FS 5G to dwa zupełnie różne…

31 marca 2025